کد خبر: ۱۷۵۵۴۵
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
0
آرش كردي با اشاره به شرايط مطلوب سرمايه گذاري در دوران پساتحريم افزود: برخي شركت هاي خارجي براي سرمايه گذاري در بخش افزايش راندمان توليد، بازتواني و احداث نيروگاه ها با راندمان 56 درصد آمادگي خود را اعلام كرده اند.
برنامه ريزي افزايش 30 هزار مگاواتي توليد برق كشور در برنامه ششمپول‌نیوز- مديرعامل شركت توانير در جمع مديران صنعت برق استان يزد قدرت نصب شده نيروگاهي كشور را 74 هزار مگاوات بيان و تاكيد كرد: هر سال 4 تا 5 هزار مگاوات به اين ظرفيت بايد افزوده شود كه با برنامه ريزي در بخش بازتواني نيروگاه ها قديمي، احداث نيروگاه ها توليد پراكنده و خورشيدي و تحقق افزايش راندمان توليد از 37 درصد به 42 درصد كه در برنامه ششم توسعه پيش بيني شده است، مي توان به اين مهم دست يافت.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، مديرعامل شركت توانير با حضور در جمع مديران و كاركنان صنعت برق استان يزد از تلاش هاي صورت گرفته براي گذر از پيك تابستان امسال تقدير كرد.

مديرعامل شركت توانير در جمع مديران صنعت برق استان يزد قدرت نصب شده نيروگاهي كشور را 74 هزار مگاوات بيان و تاكيد كرد: هر سال 4 تا 5 هزار مگاوات به اين ظرفيت بايد افزوده شود كه با برنامه ريزي در بخش بازتواني نيروگاه ها قديمي، احداث نيروگاه هاي توليد پراكنده و خورشيدي و تحقق افزايش راندمان توليد از 37 درصد به 42 درصد كه در برنامه ششم توسعه پيش بيني شده است، مي توان به اين مهم دست يافت.

آرش كردي با اشاره به شرايط مطلوب سرمايه گذاري در دوران پساتحريم افزود: برخي شركت هاي خارجي براي سرمايه گذاري در بخش افزايش راندمان توليد، بازتواني و احداث نيروگاه ها با راندمان 56 درصد آمادگي خود را اعلام كرده اند.

وي به كاهش سرمايه گذاري در بخش انتقال و فوق توزيع اشاره كرد و گفت: پروژه پست 400 به 230 كيلوولت نخلستان بافق يكي از پروژه هاي زيربنايي و فرااستاني است كه با جلسات ويژه مديران عامل جنوب شرق كشور و با تدبيري كه در استان يزد صورت گرفت اين پروژه امروز به بهره برداري مي رسد.

وي با اشاره به اينكه افزايش 30 هزار مگاواتي به ظرفيت توليد برق كشور در برنامه ششم توسعه پيش بيني شده است، گفت: به ازاي اضافه شدن هريك واحد توليد برق، بايد 5 واحد به ظرفيت شبكه انتقال اضافه شود.

كردي با اعلام اينكه در زمان حاضر ظرفيت نصب شده برق كشور 74 هزار مگاوات و ظرفيت انتقال 324 هزار مگاوات است، گفت: پيك مصرف برق امسال به بيش از 50 هزار مگاوات رسيد كه براساس پيش بيني ها در سال آينده بايد شاهد افزايش بيش از اين مقدار باشيم.

مديرعامل توانير همچنين از اضافه شدن 400 پست جديد به ظرفيت پست هاي كشور خبرداد و افزود: ايجاد 312 پست فوق توزيع و انتقال پيش بيني شده است.

وي اظهار كرد: با وجود مشكلاتي كه از نظر نقدينگي براي صنعت برق كشور وجود داشت، با تلاش و كارداني فعالان اين صنعت از سختي ها عبور كرديم .

كردي استان يزد را به لحاظ بار صنعتي جزو رتبه هاي نخست در كشور دانست كه مي تواند به عنوان الگو و نمونه در كشور معرفي شود.

وي در پايان با اشاره به افزايش 2/7 درصدي پيك بار در كشور، افرود: اقدامات صورت گرفته توسط صنعت برق استان يزد با اجراي طرح ذخيره عملياتي و تعطيلات و تعميرات صنايع در كاهش پيك بار استان قابل تقدير است.

در ادامه مديرعامل شركت برق منطقه اي يزد نيز در سخناني گفت: حداكثر مصرف استان يزد در سال 93 معادل 1180 ساعت بود كه با اقدامات انجام شده در 9 ماهه اول امسال با 2 درصد كاهش نسبت به سال گذشته به 1156 مگاوات رسيد.

محمدحسن صباغزادگان نيروگاه تابان و پست نخلستان را از پروژه هاي زيربنايي و مهم صنعت برق استان دانست كه در سفر ريس جمهوري اسلامي ايران افتتاح مي شود.

وي بهره برداري از پست 400 به 230 كيلوولت نخلستان را از پروژه هاي افتتاح سفر ريس جمهور عنوان كرد كه با افتتاح اين پست شبكه 400 كيلوولت خراسان با مركز و جنوب شرق كشور متصل مي شود.

وي با عنوان اين مطلب كه استان يزد امروزبه 5 راه تبادل انرژي در كشور تبديل شده است ادامه داد: استان يزد از طريق خطوط 400 كيلوولت با استان هاي خراسان، كرمان، هرمزگان و اصفهان ارتباط الكتريكي دارد.

ريس شوراي انسجام بخشي صنعت آب و برق استان قدرت نصب شده نيروگاهي استان را 1950 مگاوات ذكر كرد و خاطرنشان ساخت: با افتتاح نيروگاه تابان يكهزار مگاوات به اين ظرفيت افزوده مي شود.
برچسب ها: آرش کردی ، توانیر ، برق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: