کد خبر: ۱۷۵۷۸۸
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
0
افزایش قابل توجه سهام غول های معدنی از جمله آنگلوآمریکن، از جمله علل افزایش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن بوده است.
پول‌نیوز - شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، در پایان معاملات دیروز دوشنبه و در اولین روز معاملاتی هفته، به رغم کاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، بار دیگر افزایش یافت.

ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز دوشنبه با افزایشی 0.75درصدی مواجه شد.

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 34 واحد افزایش، به 6 هزار 174 واحد رسید.

افزایش قابل توجه سهام غول های معدنی از جمله آنگلوآمریکن، از جمله علل افزایش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن بوده است.

علاوه بر شاخص سهام بورس فوتسی، ارزش سهام بورس های شاخص اروپایی از جمله بورس های آلمان و فرانسه نیز امروز افزایش یافتند.

پوند انگلیس نیز عصر روز دوشنبه در برابر دلار آمریکا با 0.49 درصد کاهش، در مقابل 1.4315 دلار و همچنین با 0.09 درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل 1.2913 یورو معامله شد.

هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند نیز در پایان معاملات بعدازظهر روز دوشنبه در بازار لندن با 2.7 درصد کاهش به 39.32 دلار رسید.

به گزارش منابع انگلیسی، بهای نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت (دبلیوتی آی) برای تحویل در ماه آوریل نیز روز دوشنبه با 3.4 درصد کاهش، به 37.18 دلار رسید.

به گفته تحلیل گران، عدم تمایل تولیدکنندگان نفت اوپک برای کاهش سطح تولیداتش به رغم برخی امیدواری ها ازجمله علل کاهش مجدد قیمت نفت خام در بازار جهانی بوده است.

هرچند براساس آخرین گزارش های منتشر شده تولید نفت خام اوپک در ماه فوریه گذشته بالغ بر 32 میلیون و 380 هزار بشکه در روز بوده است که نسبت به ماه قبل از آن 175 هزار بشکه کاهش نشان می دهد.

این در حالی است که میزان تقاضا برای نفت خام در بازار جهانی در سال 2016 میلادی ، 31میلیون 500هزار بشکه در روز برآورد شده است که یک صد هزار بشکه نسبت به پیش بینی های قبلی کاهش داشته است.

براساس گزارش های یادشده کاهش صورت گرفته در ماه فوریه مربوط به کشورهای، عراق، نیجریه و امارات متحده عربی بوده است.

قیمت نفت خام در بازارهای جهانی از ژوئن 2014 میلادی که هر بشکه آن در حدود 115 دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: