April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۸۰۰
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
0
رئیس اتاق بازرگانی ویتنام واردات فرش از ایران را از دیگر حوزه های همکاری دو کشور قلمداد کرد و گفت: فرش های ایرانی در خانه همه ویتنامی ها می تواند باشد.
پول‌نیوز- رئیس اتاق بازرگانی ویتنام گفت: در پنج سال گذشته روابط تجاری دو کشور نصف شد و به 85 میلیون دلار در سال رسید.

«ووتین لوک» امروز (سه شنبه) در همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و ویتنام اضافه کرد: در این سفر 40 شرکت ویتنامی به ایران آمده اند تا با همتایان خود در ارتباط با گسترش همکاری های اقتصادی دوجانبه مذاکره کنند.

وی هدف روابط تجاری دو کشور را ارتقای سطح مبادلات تجاری به دو میلیارد دلار در پنج سال آینده عنوان کرد و گفت: در پنج سال گذشته روابط تجاری دو کشور نصف شد و به 85 میلیون دلار رسید.
رئیس اتاق بازرگانی ویتنام حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته را 105 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: بخشی از کاهش حجم مبادلات به دلیل اعمال تحریم ها علیه ایران بوده است.
وی اضافه کرد: اکنون که تحریم ها رفع شده است، می توانیم آنچه از دست داده ایم را احیا و حجم مبادلات را به سرعت دوبرابر کنیم.

ووتین لوک ادامه داد: برداشته شدن تحریم ها علیه ایران، فرصت بسیاری برای برای گسترش همکاری های بین دو کشور فراهم می کند.

وی گفت: ویتنام 96 تا 97 درصد تعرفه های وارداتی خود را به نزدیک صفر رسانده است و فعالان اقتصادی از فرصت های بسیاری می توانند برخوردار شوند تا از بازار بزرگ موجود استفاده کنند.
ووتین لوک گفت: تبادل هیات های تجاری بین دو کشور می تواند راه را برای استفاده حداکثری در زمینه های مختلف باز کند.

وی اضافه کرد: ایران سومین کشور بزرگ واردکننده برنج است و ویتنام یکی از صادرکنندگان بزرگ این محصول است؛ چرا در این شرایط ما روابط تجاری نداریم؟

رئیس اتاق بازرگانی ویتنام گفت: ما در زمینه پارچه و صنایع نساجی می توانیم روابط گسترده ای داشته باشیم و نیمی از نیاز ایران در زمینه کفش نیز می تواند از کشور ویتنام تامین شود.

وی گفت: اگر فعالان این حوزه ها را به هم مرتبط کنیم، می توانیم به سرعت حجم روابط دو کشور را افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی ویتنام واردات فرش از ایران را از دیگر حوزه های همکاری دو کشور قلمداد کرد و گفت: فرش های ایرانی در خانه همه ویتنامی ها می تواند باشد.

به گزارش ایرنا، شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.

«ترانگ تان سانگ» رئیس جمهوری ویتنام (Truong Tan Sang)، بیست و سوم اسفندماه در سفری سه روزه به ایران وارد تهران شد.

قرار است رئیس جمهوری ویتنام در این سفر درباره افزایش روابط دوجانبه به ویژه در بخش اقتصادی، مالی، بانکی و نفت و گاز با مقام های کشورمان گفت وگو کند.

مناسبات اقتصادی ایران و ویتنام از 80 میلیون دلار در سال 2010 میلادی به 300 میلیون دلار در سال 2013 رسید و دو کشور گام هایی برای توسعه مناسبات اقتصادی در دوران پساتحریم برداشته اند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران بیست و چهارم اسفند در دیدار همتای ویتنامی خود در تهران، از حصول توافق هایی در موضوعات مهم اقتصادی با ویتنام خبر داد و گفت: تصمیم گرفتیم حجم مبادلات ایران و ویتنام که اکنون حدود 350 میلیون دلار است، در پنج سال آینده به دو میلیارد دلار افزایش یابد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: