کد خبر: ۱۷۶۳۶۴
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
0
درآمدهای عمومی دولت یمن در سال گذشته (2015) نسبت به سال 2014 کاهش چشمگیری داشته است و این در آمدها به میزان 53.7 درصد در مقایسه با سال 2014 کاهش یافته است.
پول‌نیوز - پایگاه خبری المسیره یمن در گزارشی به شرایط اقتصادی یمن در یک سال گذشته و پس از تجاوز عربستان به خاک این کشور پرداخته و خسارت های بخش های مختلف اقتصادی این کشور در یک سال اخیر را بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش جنگ در یمن علاوه بر قتل و عام هزاران یمنی آثار سوء دیگری را نیز به همراه داشته است که می توان از آن جمله شرایط سخت اقتصادی را یاد کرد که متجاوزان بر مردم این کشور تحمیل کرده اند.

به نوشته المسیره، درآمدهای عمومی دولت در سال گذشته (2015) نسبت به سال 2014 کاهش چشمگیری داشته است و این در آمدها به میزان 53.7 درصد در مقایسه با سال 2014 کاهش یافته است.

از علت این کاهش حدود 50 درصدی می توان از توقف تولید و صادرات نفت خام و گاز طبیعی و کاهش در آمدهای مالیاتی یاد کرد.

یک گزارش دولتی حاکی از آن است که درآمدهای حوزه نفت و گاز یمن در سال 2015در حدود 77.1 درصد کاهش یافته است.

در همین حال جنگ یک ساله در این کشور باعث شده درآمدهای حاصل از کمک های بین المللی و وام هایی که این کشور از نهادهای بین المللی دریافت می کرده نیز با کاهش 93 درصدی همراه شود؛ به طوری که به 94.1 میلیون دلار رسیده است.

همچنین جنگ در یمن و فقدان امنیت در این کشور باعث شده تا در آمدهای مالیاتی و گمرکی دولت یمن نیز با کاهش 19.2 درصدی مواجه شود که از دیگر علت های آن خسارت شدید پایانه های گمرکی یمن در عدن و حدیده و بالطبع رکود اقتصادی حاصل از آن است.

در همین حال نبیل طیری کارشناس اقتصادی معتقد است که یمن وارد رکود اقتصادی منفی 34.7 درصدی شده است به طوری که خسارت های اقتصادی وارده را می توان در حدود 75 میلیارد دلار ارزیابی کرد.

همچنین جنگ و تجاوز در یمن خسارت های سنگینی به بخش های صنعتی و گردشگری یمن وارد کرده است.

وزارت گردشگری یمن خسارت های وارده به بخش گردشگری این کشور در نتیجه تجاور و محاصره اقتصادی این کشور را 12 میلیار دلار تا پایان مرداد ماه سال گذشته برآورد کرده است. بر اساس این گزارش 360 مرکز و سایت گردشگری یمن در اثر تخریب به طور کامل و یا جزئی از فعالیت متوقف شود.

همچنین حملات هوایی و زمینی کشورهای متجاوز به یمن باعث شده است تا 140 هتل، اقامتگاه و رستوران تخریب شود که خسارت وارده یه این مراکز 745 میلیون دلار بر آورد شده است.

در بخش صنعتی نیز جنگنده های عربستان 169 کارخانه را هدف قرار داده اند و محاصره اقتصادی باعث تعطیلی ده ها کارخانه دیگر شده است.

المسیره در پایان گزارش خود نوشته است که به‌رغم این شرایط اسف باری که متجاوزان علیه مردم تحمیل کرده اند، مردم یمن همچنان پایدار و مقاوم دربرابر اشغال گری ایستاده اند.

یمن یک سال است که در معرض تجاوز نظامی عربستان و متحدانش قرار دارد و مردم این کشور قربانی زیاده خواهی و خوی استکباری حکام سعودی و منافع اقتصادی حاصل از فروش سلاح کشورهای غربی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: