کد خبر: ۱۷۶۴۱۹
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
۴
آلمان یا آمریکا را به عنوان کشورهایی با بهترین و بروزترین محصولات خودرویی می شناسیم حال چنانچه نگاهی به وضعیت اقتصادی کشورهای مذکور داشته باشیم، درمی یابیم که صنعت خودرو نقش مهمی در بهبود شاخص های رشد و ثبات اقتصادی در این مناطق دارد.

پول نیوز، مازیار دانیالی- صنعت خودرو یکی از پرمخاطب ترین صنایع تولیدی در جهان به شمار می رود. اهمیت و جایگاه این فعالیت اقتصادی به اندازه ای زیاد است که کارشناسان علم اقتصاد برخورداری از تکنولوژی تولید خودرو را یکی از نشانه های پویایی اقتصاد کشورها می دانند. از این رو هر چه مهارت ها و تکنیک یک کشور در ساخت انواع وسایل نقلیه موتوری بیشتر باشد به تبع می توان قضاوت دقیق تری در رابطه با میزان پیشرفت و ثبات اقتصادی آن داشت. برای مثال، ما آلمان یا آمریکا را به عنوان کشورهایی با بهترین و بروزترین محصولات خودرویی می شناسیم حال چنانچه نگاهی به وضعیت اقتصادی کشورهای مذکور داشته باشیم، درمی یابیم که صنعت خودرو نقش مهمی در بهبود شاخص های رشد و ثبات اقتصادی در این مناطق دارد.

با توجه به مبحث مطروحه، برای امروز نگاهی خواهیم داشت به گزارش منتشر شده سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری در رابطه بامیزان تولید خودرو در کشورهای مختلف. در این لیست کشور چین با تولید بیش از 24 میلیون دستگاه خودرو در صدر قرار دارد و بدنبال آن کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن و آلمان را مشاهده می کنیم.

گفتنی است در آمار کلی هر کشور میزان تولید وسایل نقلیه تجاری نیز لحاظ شده است. خودروی تجاری یا وسیله نقلیه تجاری نوعی خودروی موتوردار و جاده‌رو که ممکن است برای حمل بار و مسافر و بطور کلی برای کسب و کار بکار بروند. 

بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان(+جدول)

برچسب ها: خودرو ، پول نیوز ، جدول
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
میرزایی
Iran, Islamic Republic of
20:50 - 1395/01/12
سلام
ممنون به خاطر مطالب داغ و دست اول
سال نو رو هم به مدیریت محترم سایت و بازدید کننده گان عزیز تبریک عرض میکنم
سایت بسیار زیبایی دارید
به ما حتما سر بزنید
ما منتظر شما و نظراتتان هستیم
http://Agahi90.ir
رسانه آگهی90
با سپاسی بیکران
behzad
Iran, Islamic Republic of
22:52 - 1395/01/12
1) این آمار مربوط به کدام سال است؟
2) منبع خبر؟ سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری؟
محمود
Iran, Islamic Republic of
09:29 - 1395/01/13
خوبه اطلاعات ادم رو زیاد میکنه و به بار اطلاعاتی ادم اضافه میشه
takhta.ir
Iran, Islamic Republic of
04:13 - 1398/10/24
مثل همیشه درجه یک و خاص
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: