کد خبر: ۱۷۷۰۷۱
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
0
پول‌نیوز- به گفته‌ی میرباقری قیمت کاغذ در سال جدید تغییری نداشته و همچنان با همان قیمت سال قبل به فروش می‌رسد.

حسین میرباقری (رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا) دربارهٔ قیمت خرید و فروش کاغذ در روزهای ابتدایی سال ۹۵، گفت: قیمت کاغذ در سال جدید تغییری نداشته و همچنان با‌‌ همان قیمت سال قبل و نهایتا با ۲ الی ۳ درصد افزایش به فروش می‌رسد. برای سال پیش رو هم فعلا پیش‌بینی خاصی نداریم چراکه افزایش احتمالی قیمت کاغذ به میزان قیمت دلار که در طی سال در نظر گرفته می‌شود، بستگی دارد. تا جایی که اطلاع دارم و شنیده‌ام اصولا دیگر در روال اقتصادی کشور تعرفهٔ زیر ۵ درصد نداریم و احتمالا تعرفهٔ کاغذ نیز همان کفِ تعرفه‌ها و  ۵درصد درنظر گرفته شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا البته‌ درباره‌ی این افزایش یک درصدی ظاهری تعرفهٔ کاغذ متذکر شد: تعرفهٔ کاغذهای وارداتی 5 درصد هم اختلاف چندانی در قیمت‌ها ایجاد نمی‌کند، چراکه درواقع اساسا همان میزان تعرفه‌ی 4درصدی است که تنها بنابر تغییر ردیف‌ها؛ ردیف 5 درنظر گرفته شده و به همین دلیل هنوز کاغذ به‌‌ همان قیمت سال قبل عرضه می‌شود. البته برخی اقلام مثل مقوا که تعرفهٔ بیشتری دارند احتمالا قیمت‌ها بالا‌تر برود. البته میزان افزایش قیمت هم نهایتا تنها به‌‌ همان اندازهٔ افزایش تعرفه خواهد بود و بیشتر از آن افزایش قیمتی نخواهیم داشت. بالاخره در اینکه معمولا هزینه‌ها هر سال با افزایش مواجه می‌شوند؛ شکی نیست.

او سپس در اعلام قیمت فعلی کاغذ بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر بند کاغذ تحریر، متناسب با کیفیت جنس موردنظر از ۷۰ تا ۷۲ هزار تومان متغییر است. هر کیلو گلاسه هم نزدیک به ۳۰۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت کاغذ a چهار هم با درنظر گرفتن بسته‌بندی و برندهای متنوع بازار، از ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان است.

میرباقری در ادامه؛ میزان عرضه و تقاضای کاغذ را هماهنگ و همخوان دانست و اظهار داشت: عرضه و تقاضا برای هر دو کالای کاغذ و مقوا هم کاملا متناسب و بدون مشکل است. اجناس مورد نیاز از هرکدام از کالا‌ها به میزانی که در حال حاضر بازار نیاز دارد؛ در انبار‌ها موجود است. البته هنوز هم بازار به‌صورت جدی به راه نیفتاده و چاپخانه‌ها به عنوان مصرف‌کنندگان اصلی کاغذ و مقوا در ایام ابتدای سال مشغول رسیدگی و سرویس ماشین‌آلات چاپی خود هستند و چندان سفارشی نمی‌گیرند. به همین دلیل مصرف با عرضه و تقاضا همخوانی دارد.

سال گذشته افزایش تعرفهٔ کاغذ وارداتی از ۴ درصد به ۱۵ درصد محل بحث و حواشی فراوانی در حوزهٔ چاپ و نشر بود که نهایتا با وتوی وزیر ارشاد تعرفهٔ کاغذ ثابت ماند و تغییری نکرد.
منبع: ایلنا
برچسب ها: قیمت کاغذ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: