May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۷۲۶۴
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
0
وي با تاكيد بر اينكه سال گذشته 40 كيلومتر شبكه فاضلاب جديد در استان ايلام احداث شد، افزود: پارسال حدود 77 كيلومتر بازسازي شبكه آب شهري در استان صورت گرفت كه اين امر علاوه بر افزايش كيفيت آب، سبب جلوگيري از هدر رفت آب مي ‌شود.
شاخص بهره مندي شبكه فاضلاب شهري در ايلام به 60 درصد مي رسدپول‌نیوز- مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري ايلام از برنامه ريزي اين شركت براي افزايش شاخص بهره مندي شبكه فاضلاب به 60 درصد خبر داد.

داراب بيرنوندي با اشاره به اينكه تاكنون 54 هزار مشترك تحت پوشش شبكه فاضلاب اين شركت قرار دارد، اظهار كرد: با بهره ‌برداري از تصفيه‌ خانه‌هاي فاضلاب شهرهاي سرابله و ايوان شاخص بهره‌مندي فاضلاب استان به 60 درصد افزايش مي‌يابد كه اين درصد در كشور يك ركورد محسوب مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه سال گذشته 40 كيلومتر شبكه فاضلاب جديد در استان ايلام احداث شد، افزود: پارسال حدود 77 كيلومتر بازسازي شبكه آب شهري در استان صورت گرفت كه اين امر علاوه بر افزايش كيفيت آب، سبب جلوگيري از هدر رفت آب مي ‌شود.

بيرانوندي گفت: بهسازي سراب دره‌ شهر و آبدانان و حفاظت كيفي از منابع دهلران در بحث كيفيت آب در حال انجام است و اين پروژه ها در آينده نزديك به بهره ‌برداري مي ‌رسند.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان ايلام تاكيد كرد: طرح هاي آب و فاضلاب در سراسر اين استان با وجود تمام محدوديت‌ها اعتباري فعال هستند.

بيرانوندي با يادآوري اينكه چندين طرح آبرساني در استان طي سال 94 به بهره برداري رسيد، ادامه داد: بيش از 440 هزار نفر از جمعيت 585 هزار نفري استان در قالب 129 هزار مشترك در بحث آب شرب شهري تحت پوشش شركت آبفا قرار دارند.

وي گفت: اين شركت سال گذشته 2 مساله مهم، سيل و خدمت ‌رساني به زائر اربعين حسيني را مديريت كرد، در سيل آبان ماه علي‌رغم خسارات و شكستگي‌هاي زيادي كه در شبكه بوجود آمد با تلاش كاركنان و پس از گذشت 24 ساعت از وقوع حادثه، 100 درصد شهر ايلام، تحت پوشش خدمات آبرساني قرار گرفت هر چند كه اين سيل بيش از 87 ميليارد ريال خسارت به تاسيسات آب و فاضلاب وارد كرد.

وي تاكيد كرد: بلافاصله پس از وقوع سيل و ترميم خسارات آن بحث خدمت رساني زوار مطرح شد و براي اينكه زوار در زمينه تامين آب با مشكل مواجه نشوند اين شركت علاوه بر امكانات شركت با هماهنگي‌هاي صورت گرفته، امكانات شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور و تعدادي از شركت‌هاي آب و فاضلاب ساير استان‌ها را نيز، براي خدمات‌رساني به زوار اربعين بكار گرفت.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري ايلام اضافه كرد: پارسال از اعتبار 42 ميليارد ريالي مصوب، كمتر از 28 درصد به آب و فاضلاب تخصيص داده شد كه با توجه به همين ميزان اعتبار شاهد شروع و به سرانجام رسيدن كارهاي ارزشمندي بوديم.

بيرانوندي به دغدغه كمبود آب شهر اركواز ملكشاهي اشاره كرد و افزود: طرح آبرساني به اين شهر كه از طريق سد ايلام در حال اجرا است مشكل كمبود آب اين شهر را بر طرف مي كند كه تاكنون بيش از هشت ميليارد براي آن هزينه شده و براي تكميل اين پروژه 42 ميليارد اعتبار مورد نياز است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آب و فاضلاب ، ایلام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: