May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۷۵۲۳
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
0
وزير راه و شهرسازي با رد اخبار منتشر شده مبني بر تعويق در نهايي شدن قرارداد خريد 118 فروند ايرباس، تاكيد كرد كه اين قرارداد در آينده نزديك نهايي خواهد شد.
قرارداد خريد 118 فروند ايرباس نهايي مي‌شودپول‌نیوز - وزير راه و شهرسازي با رد اخبار منتشر شده مبني بر تعويق در نهايي شدن قرارداد خريد 118 فروند ايرباس، تاكيد كرد كه اين قرارداد در آينده نزديك نهايي خواهد شد.

عباس آخوندي افزود: پيش قرارداد خريد اين ناوگان از ايرباس در سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به فرانسه به امضا رسيد.

با اجرايي شدن برجام و لغو تحريم ها، در سفر اروپايي رئيس جمهوري اسلامي ايران به فرانسه، قرارداد خريد 118 فروند هواپيماي ايرباس منعقد شد.

همچنين اواسط بهمن ماه گذشته شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي، از اقدامات انجام شده براي خريد هواپيماهاي كوتاه برد خبر داد و اعلام كرد: مذاكرات با شركت ايتاليايي-فرانسوي اي.تي.آر(ATR) براي خريد هواپيماهاي كوتاه برد از مدت ها پيش از اجراي برجام با هدف توسعه عمليات پروازي فرودگاه هاي مناطق كمتر برخوردار و مسيرهاي پروازي كوتاه آغاز شده بود.

براين اساس تفاهم نامه اوليه براي خريد 20 فروند هواپيماي كوتاه برد ATR72-600 با اين شركت منعقد شد و قرار است دو تا چهار فروند از اين هواپيماها از اواخر سال 2016 ميلادي به ايران تحويل داده شود؛ ضمن اينكه قرار است در سال هاي 2017 و 2018 نيز در هر سال هشت فروند از اين هواپيما ها به شركت هواپيمايي هما تحويل شود.

به دنبال اين تحولات، شركت هواپيماسازي آمريكايي بوئينگ نيز بعد از مجوز دولت اين كشور، در حال برنامه ريزي براي فروش هواپيما به ايران است؛ براين اساس اعلام شده كه هياتي از اين شركت آمريكايي براي مذاكره با مقام هاي مسئول در كشورمان، اين هفته به تهران سفر مي كند.

پس از 70 سال سابقه صنعت هوانوردي در ايران، هم اكنون شركت هاي هوايي ايراني بيش از 250 هواپيما در اختيار دارند كه به دليل نبود قطعه بيش از 100 فروند آن از مدت ها پيش زمينگير شده و متوسط عمر 150 فروند ديگر به بيش از 22 سال رسيده است.

هرچند در زمان تحريم شركت هاي هواپيمايي ايران اقدام به خريد هواپيماهاي دسته دوم مي كردند اما تحريم سبب شده بود تا همين هواپيماهاي با عمر چند ساله نيز با قيمت بالايي خريداري شود.
برچسب ها: هواپیما ، ایرباس ، تحریم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: