کد خبر: ۱۷۸۷۳۵
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
0
ژیل روش مدیر بخش خاورمیانه شرکت ایرفرانس هم گفت: ماه پیش که یک عمل روی زانو داشتم، پزشکم به من گفت که توصیه مرا پس از مطالعه برای سفر به ایران پذیرفته و در ماه می به ایران خواهد آمد. من پنجمین بار است که خود به ایران آمده ام و اینجا را دوست دارم.
پول‌نیوز- ​مدیرعامل ایرفرانس گفت: با از سرگیری پروازهای مستقیم بین تهران و پاریس، سالانه 80 هزار مسافر ایرانی و فرانسوی بین دو کشور جا به جا می شوند.

فردریک گژی مدیرعامل جهانی ایرفرانس در گفتگویی عنوان کرد: بعد از برجام، همه در فرانسه از ایران حرف می زنند و بخشی از مردم فرانسه که از فرهنگ ایران چیزهایی شنیده اند، دوست دارند به ایران بیایند و از نزدیک کشور شما را ببینند.

** استقبال رسانه های هلندی و فرانسوی برای ازسرگیری پرواز ایرفرانس در ایران

وی افزود: برای نمونه اخیرا من با یکی دوتن از دوستانم صحبت کردم که در تعطیلات کریسمس به تهران آمده بودند و به گالری های هنری اینجا سر زده بود و با تعدادی از هنرمندان ایرانی هم دیدار کرده بود که بسیار راضی بود؛ در دوماه اخیر شنیدن صحبت هایی از این دست درباره ایران، برای من تکرار شده است. اگر بخواهم این مساله را تعمیم بدهم باید بگویم که بازگشایی پرواز مستقیم تهران – پاریس ایرفرانس، هم در میان مردم و هم در رسانه های فرانسوی وهلندی بازتاب خوبی داشته است.

گژی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چرا طبق آمار موجود، بین مردم اروپا فرانسوی ها اشتیاق بیشتری برای سفر به ایران دارند، تصریح کرد: دلیلش می تواند این تاریخچه ای باشد که بین ایران و فرانسه وجود داشته است. تاریخچه ای طولانی از ارتباطات فرهنگی و اجتماعی.

مثلا سفر آیت الله (امام) خمینی که یک اتفاق استثنایی در تاریخ ایران بود و حتی اقامتشان در نوفل لوشاتو با تعامل فرانسوی ها صورت گرفت و می توان گفت اگر فرانسه حتی به طور مستقیم در تاریخ ایران نقش نداشته است به طور غیر مستقیم در تاریخ ایران نقش تعاملی و سازنده داشته است.

** درباره مهمان نوازی ایرانی ها حرف های خوبی می زنند

وی اضافه کرد: دلیل دیگر سفر فرانسوی ها به ایران این است که فرانسوی ها ذاتا انسان های کنجکاوی هستند و شناخت نقاط جدید و آشنایی با تاریخ و فرهنگ آن ها، برایشان جالب توجه است. در این مورد هم برای فرانسوی ها یک افتخار هست که از یک کشور با تمدن طولانی که پرسپولیس و تخت جمشید را دارد، دیدن کنند. دوستان من که به ایران سفر کرده اند درباره مهمان نوازی مردم ایران حرف های خوبی می زنند.

ژیل روش مدیر بخش خاورمیانه شرکت ایرفرانس هم گفت: ماه پیش که یک عمل روی زانو داشتم، پزشکم به من گفت که توصیه مرا پس از مطالعه برای سفر به ایران پذیرفته و در ماه می به ایران خواهد آمد. من پنجمین بار است که خود به ایران آمده ام و اینجا را دوست دارم.

وی افزود: از نظر من برداشته شدن تحریم ها می تواند یک عامل بسیار مهم برای گشایش روابط باشد که این اتفاق را دولت آقای روحانی رقم زد و این پیام روشن را به دنیا داد که ایران اهل تعامل و خواهان رابطه با دنیا است.

** تحت تاثیر ذائقه ایرانی ها قرار گرفته ام

مدیرعامل ایرفرانس نیز در باره این پرسش خبرنگار ایرنا که هنر و فرهنگ ایران به خصوص در دوره معاصر از فرانسه تاثیر بسیاری گرفته است، در معماری بناهای تاریخی معاصر، تئاتر، سینما ، نقاشی و حتی در فرهنگ واژگان ما لغات کلیدی فرانسوی بسیار جا خشک کرده است و در مقابل فرهنگ و هنر ایران در گذشته های دور تاثیر غیر قابل انکاری بر اندیشه هنرمندان و مشاهیر فرانسوی داشته است.فکر می کنید چقدر از سرگیری این پرواز و رفت و آمدهای مردم دو کشور فرهنگساز می تواند به تسهیل تعاملات فرهنگی از این دست بیانجامد؟ پاسخ داد: من اولین بار است که به ایران می آیم اما به طور قطعی وقتی سفر کردن بین دو کشور آسان تر می شود این تبادل بهتر شکل می گیرد؛ مثلا من در همین مدت کوتاه حضور در ایران تحت تاثیر ذائقه ایرانی قرار گرفته ام.

وی ادامه داد: متقابلا سعی کرده ایم تا مسافران ایرانی هم از بدو ورود به داخل هواپیما با یک سری از نمادها و ذائقه های فرهنگ مردم فرانسه آشنا می شوند یا برای نمونه در همین پرواز اول، یکی از رهبران ارکستر فرانسه با ما به تهران آمد و هفته آینده تور کنسرتی را در ایران خواهد داشت؛ پس به طور کلی به ارتقا و تبادل فرهنگ ها از طریق رفت و آمد بسیار خوشبین هستم.

** فیلم های ایرانی در کن طرفداران خاصی دارد

گژی خاطرنشان کرد: در همین فستیوال(جشنواره) کن فرانسه، فیلمی از سینمای ایران به نمایش در می آید که طرفدارهای خاصی دارد.

ژیل روش نیز در ادامه درباره مدنظر قرار دادن ذائقه ایرانی ها در این پرواز گفت: مهمترین چیزی که باعث می شود ما در رقابت با شرکت های هواپیمایی ترکیش ایر و هواپیمایی امارات برنده باشیم این است مکان فرودگاهی مابرای ترانزیت پروازهای بین المللی استراتژیک تر است و تقاضای زیادی از کشورهای مختلف داریم که قابل مقایسه با آنها نیستیم. ضمن اینکه از نظر خدمات هم صد در صد تمام تلاش مان را خواهیم کرد که ذائقه فرانسوی دلپذیر با ذائقه ایرانی ترکیب شود و خدمات با این مصلحت در اختیار مسافران قرار گیرد.

** مسافران پرواز پاریس - تهران از امریکا، کانادا و فرانسه

وی تاکید کرد: مهم است بدانید که ایرفرانس هرگز به طور کامل ایران را ترک نکرده بود و با اینکه پروازی در این سالها برقرار نبوده است ولی نمایندگانی از ما در ایران حضور پیدا می کرد و خواهان این مناسبات بوده ایم.

فدریک گژی مدیرعامل ایرفرانس نیز در پایان تصریح کرد که 80 هزار مسافر ایرانی و فرانسوی در طول سال اول با پروازهای ایرفرانس به دو کشور سفر خواهند کرد که 50 درصد مسافران خارجی این پرواز به ایران را فرانسوی ها تشکیل می دهند و باقی از کشورهایی مثل امریکا و کانادا خواهند بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: