کد خبر: ۱۷۸۹۷۵
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
0
به گفته بندی اسدی، هیات صادركنندگان برنج پاكستانی همچنین قرار است دیداری با مسئولان ذیربط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران برای ارائه تضمین های لازم درخصوص استاندراد سلامت برنج صادراتی خود به ایران داشته باشند.
پول‌نیوز-انجمن صادارات برنج پاكستان هیاتی 22 نفره از اعضای این انجمن را برای سفری پنج روزه، به زودی (روز شنبه یا یكشنبه) به ایران اعزام می كند تا فرصت های صادرات برنج به ایران را بررسی كنند.

تاجران برنج پاكستان كه همواره به ایران به عنوان یكی از بازارهای پررونق خود چشم دوخته اند، اكنون كه زمزمه های برطرف شدن موانع بانكی و ایجاد زمینه گسترش تجارت با ایران را شنیده اند، بار دیگر برای داشتن سهمی كلان در بازار صادرات برنج به ایران، خیز برداشته اند.

محمد حسین بنی اسدی سركنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور پاكستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این هیات تاجران برنج پاكستانی قرار است با سفر به تهران و مشهد، با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معاون این دو كلان شهر دیدار كنند.

به گفته بندی اسدی، هیات صادركنندگان برنج پاكستانی همچنین قرار است دیداری با مسئولان ذیربط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران برای ارائه تضمین های لازم درخصوص استاندراد سلامت برنج صادراتی خود به ایران داشته باشند.

صادركنندگان برنج پاكستان در مدت اقامت سه روزه خود در تهران، همچنین ملاقاتی با اعضای شركت بازرگانی دولتی ایران تحت نظر وزارت كشاورزی خواهند داشت.

سركنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور پاكستان گفت: با توجه به اینكه محصول برنج در ایران به اندازه كافی برای مصرف كل كشور تولید نمی شود، بخشی از نیاز كشور به این محصول در قالب واردات برنج تامین می شود و شركت بازرگانی دولتی تحت نظر وزارت كشاورزی از طریق برگزاری مناقصه برای واردات برنج، پس از انجام بررسی ها و مطالعات لازم، مجوز لازم را برای انجام واردات برنج به ایران به میزان نیاز كشور صادر می كند.

سفر هیات صادركنندگان برنج پاكستان به ایران در روزهایی انجام می شود كه شالكیاران ایرانی با هزار امید و رنج فراوان، نشاهای برنج را به زمین می نشانند تا بعد از چند ماه كار طاقت فرسا بر روی شالیزارهای خود، بتوانند دسترنجشان را درو كنند.

شالیكاران ایرانی رنج فراوان تولید برنج مرغوب ایرانی را به جان می خرند به این امید كه نظارت كافی بر روند واردات برنج كم كیفیت خارجی به كشور وجود داشته باشد تا دسترنجشان یكساله آنها توسط افراد سودجو به یغما نرود.

برنج پاكستان به كشورهای مختلف سراسر جهان از جمله آمریكا، كشورهای خاورمیانه، كشورهای اروپایی و چین صادر می شود.

بنا به گزارش اتحادیه صادركنندگان برنج پاكستان، در چهار سال گذشته ارزش صادرات برنج پاكستان به كشورهای مختلف جهان بالغ بر دو میلیارد دلار برآورد شده است.

پاكستان هر سال بیش از شش میلیون و 500 هزار كیلوگرم برنج تولید می كند كه چهار میلیون و 500 هزار كیلوگرم آن صادر می شود. این میزان صادرات حدود 70 درصد كل برنج تولیدی پاكستان است.
پاكستان چهارمین كشور بزرگ صادر كننده برنج در جهان است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: