May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۹۲۵۷
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
0
وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امضای تفاهم همکاری بین جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد از شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: هم اکنون فاز یک محصولات ارگانیک انجام می شود.
شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزیپول‌نیوز- نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد در نشست خبری که امروز در سازمان ملی استاندارد برگزار شد افزود: هدف از امضا تفاهمنامه  همکاری بین جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد ایجاد هم افزایی بین دو نهاد برای ارائه خدمات بهتر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امضای این تفاهم نامه برای ما بسیار ارزنده است اظهار کرد: ما سعی کردیم با شعار سال که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده سعی در پیشرفت در این زمینه هستیم .

پیروزبخت در ادامه با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی جز وزارتخانه های برتر اقتصاد مقاومتی است افزود: کشاورزی از پایه اقتصاد کشور ما به حساب می آید چرا که همه مسئولان به این امر تاکید دارند.

رئیس سازمان استاندارد در ادامه با تاکید براینکه سازمان ملی استاندارد با جهاد کشاورزی بسیار هماهنگ بوده افزود: ما سعی کردیم جلوی بسیاری از واردات بی کیفیت گندم را در کشور بگیریم چرا که جان مردم جزو اولویت های ما است.

پیروز بخت در ادامه گفت: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی سعی کردیم در امنیت غذایی قدمی برداریم چرا که از سال گذشته تصمیم بر امضای این تفاهم نامه برداشته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سعی شده فعالیت مشترکی برای حضور هر دو نهاد در مجامع بین المللی صورت گیرد اظهار کرد: سعی شده همکاری های گسترده ای در این امر صورت گیرد.

به گفته پیروزبخت امیدوار هستیم در سال اقتصاد مقاومتی همکاری های بیشتری صورت بگیرد و پرونده روشنی در سازمان ملی استاندارد تحقق پذیرد.

شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی

در ادامه حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از سیاست هایی که در اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده بحث درون زایی و برون نگری است و ما سعی کردیم در بخش کشاورزی در تراز کشاورزی در میان مدت آن را به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: سالم بودن و سلامت از نظر روانی بسیار مهم است و وظیفه سازمان ملی استاندارد امینی خاطر است که امیدواریم با همکاری تولید کنندگان و فرهنگ سازی در کشور و همکاری این سازمان در جهت پیشرفت آن حرکت کنیم.

حجتی در ادامه با بیان اینکه کشاورزی در بخش صادرات اهمیت زیادی دارد افزود: بیشترین وابستگی در کشور در بخش مواد غذایی است در سال 92 تراز منفی هشت میلیارد دلار بود که این تراز  در سال 94 بر طبق گزارش دوازده ماهه به منفی 3.4 میلیارد دلار رسید که یعنی افزایش صادرات و حضور در بازارهای جهانی.

وی ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم محصولات را شناسنامه دار کنیم که این البته فاز یک ارگانیک آن صورت گرفته و سعی شده در سایر محصولات آن این امر مهم محقق شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: