May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۹۳۹۹
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
0
پول‌نیوز- كنسرت 'تبادل دوستی بین ایران و فرانسه' در قالب برنامه شب فرهنگ دو كشور با حضور گردشگران و هنرمندان فرانسوی در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

در این كنسرت موسیقی كه شامگاه یكشنبه در شیراز برگزار و با استقبال مردم روبرو شد، گیوم وِنسال، هنرمند فرانسوی و نوازنده مشهور پیانو نیز با اجرای قطعاتی به هنرنمایی پرداخت.

** فرهنگ زبان مشترك همه انسان ها

در حاشیه این آیین رئیس انجمن موسیقی استان فارس به خبرنگار ایرنا گفت: برای برگزاری كنسرت موسیقی تبادل دوستی ایران و فرانسه 140 گردشگر فرانسوی به شهر شیراز سفر كرده اند كه در این برنامه 20 هنرمند فرانسوی با هنرنمایی خود فرهنگ كشورشان را به مردم ما معرفی كردند.

هدایت رضایی افزود: ایران و فارس از كشورهای برخوردار و غنی در زمینه های مختلف فرهنگی است كه تبادل فرهنگ ما با كشورهای دیگر اقدامی شایسته و مثبت در جهت معرفی بهتر كشور، فرهنگ و مردمان است.

وی بیان كرد: فرهنگ زبان مشترك همه انسان هاست كه تبادل فرهنگ، صلح و دوستی بیشتر مردم دنیا را در پی دارد.

** مردم فرانسه مشتاق فرهنگ ایران و شیراز

مدیر اركستر الیانس فرانسه نیز گفت: فرهنگ مردم ایران در جهان بسیار پر رونق و شناخته شده است و بسیاری از مردم و هنرمندان كشور فرانسه مشتاق سفر به ایران و آشنایی بیشتر با فرهنگ غنی مردم این سرزمین هستند.

كارولین كرین سنتوز اظهارداشت: سفر من و همراهانم به ایران و شیراز بسیار دلنشین و لذت بخش است و ما بسیار علاقمند به شناخت بیشتر مردم ایران و فرهنگ آنها هستیم.

وی با بیان اینكه هدف از سفر ما به كشور ایران معرفی و شناساندن بیشتر فرهنگ كشور و مردم فرانسه به مردم ایران است اضافه كرد: كنسرت تبادل دوستی بین ایران و فرانسه عامل پیوند و دوستی بیشتر و عمیق مردم دو كشور است.

او ادامه داد: برگزاری چنین برنامه هایی پایه های دوستی مردم دو كشور استوار تر می كند.

** فرهنگ ایران، افتخاری در جهان

مسئول برگزاری كنسرت تبادل دوستی بین ایران و فرانسه هم گفت: فرهنگ ایران علاوه بر مردم ما، افتخار بسیاری از مردم در جهان است زیرا فرهنگ و تمدن ما تمام بشریت را در بر می گیرد.
پژمان معمارزاده عنوان داشت: گردهمایی هنرمندان ایران و فرانسه با هدف معرفی بیشتر فرهنگ مردم ایران زمین به سرآمدان فرانسه است.

وی افزود: مردم و گردشگران كشور فرانسه بسیار علاقه مند به آشنایی با فرهنگ مردم مناطق مختلف ایران هستند و شناخت خرده فرهنگ های ایرانی برای آنها بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است.

در این برنامه كه با حضور فرهنگوران و هنرمندان استان فارس و 140 نفر از گردشگران كشور فرانسه در شیراز برگزار شد، 20 هنرمند موسیقی این كشور به هنرنمایی پرداختند.

این گروه گردشگران فرانسوی در سفر به ایران علاوه بر شیراز از شهرهای شهرهای اصفهان، یزد، كرمان و تهران دیدن كردند و با فرهنگ مردم این شهرها آشنا شدند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: