May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۰۱۲۶
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
0
بعیدی نژاد با حضور در همایش فصلی مدیران ستادی و روسای ادارات شعب بانک توسعه تعاون با بیان این مطلب افزود: تحریم برعلیه سیستم بانکی یک کشور برای اولین بار برای ایران اجرایی شد و از جمله تجربیات تلخ مذاکرات هسته ای، انجام مذاکره با افرادی بود که خود حلقه های تحریم را طراحی کرده بودند و با ایجاد شبکه های در هم تنیده تحریم در حوزه های بانکی و نفتی توانستند حلقه های آن را بر علیه ایران تنگ تر و تنگ تر نمایند.
کلیه تحریمها علیه بانک توسعه تعاون برطرف شده استپول‌نیوز- بعیدی نژادرئیس تیم کارشناسی مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران  گفت: در حال حاضرکلیه  تحریمها علیه بانک توسعه تعاون رفع شده است و این بانک میتواند با نگاهی رو به جلو جایگاه خود را هم در ایران و هم در سطح جهانی ارتقاء دهد و با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی به یک بانک بزرگ و با اعتبار جهانی تبدیل گردد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، بعیدی نژاد با حضور در همایش فصلی مدیران ستادی و روسای ادارات شعب بانک توسعه تعاون با بیان این مطلب افزود: تحریم برعلیه سیستم بانکی یک کشور برای اولین بار برای ایران اجرایی شد و  از جمله تجربیات تلخ مذاکرات هسته ای، انجام مذاکره با افرادی بود که خود حلقه های تحریم را طراحی کرده بودند و با ایجاد شبکه های در هم تنیده تحریم در حوزه های بانکی و نفتی توانستند حلقه های آن را بر علیه ایران تنگ تر و تنگ تر نمایند.

رئیس تیم کارشناسی مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی با بیان اینکه تا قبل از تحریم تصویر دقیقی از چگونگی تأثیر این تحریم ها بر سیستم بانکی و اقتصادی کشور وجود نداشت افزود: با توجه به عدم شناخت درست ، ساعتها کار کارشناسی باحضور کارشناسان بانک مرکزی برای شناخت قوانین بین المللی و حقوقی آمریکا برای  تدوین  سند برجام صورت گرفت.

وی با بیان اینکه امروزه بحث پولشویی و مبارزه با تروریسم دو مسئله مهم در سیستم بانکی جهان به شمار می آیدافزود : امروزه توجه به این دو مقوله کمک خواهد کرد تا در عرصه رقابتهای بانکی و مسائل بین المللی از صحنه رقابت حذف نشویم.

وی افزود: امروزه شفافیت بانکی یک مسئله مهم است  و بانکها باید جایگاه خود را بین مردم ارزیابی نمایند و با همگام سازی خود با استانداردهای بین المللی در تراز بانکهای جهانی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه طراحی و اجرای این تحریم همه جانبه برای آمریکا نیز هزینه های زیادی دربرداشت افزود: از جمله درگیری های موجود،جلوگیری از انجام مذاکرات و ادامه تحریم ها برای یک سال دیگر بود تا بتواند ایران را از پا در آورد که با لطف الهی و ایستادگی و پایداری ملت ایران بر بی نتیجه بودن سیاست تحریم و تغییر سیاست رای صادرگردید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: