کد خبر: ۱۸۰۶۶۰
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
0
حق‌دوست اظهار کرد: در عکسی که رتبه اول را کسب کرد، کودکان افغان در حال بازی روی اسب‌های چرخ و فلک نشان داده می‌شود که با انداختن سکه و خم شدن و برداشتن آن از زمین در حال تقلید ورزش بزکشی هستند که پدران‌شان بازی می‌کنند.
پول‌نیوز-علی حامد حق‌دوست موفق به کسب مقام نخست در مسابقه عکاسی یونسکو در افغانستان با عنوان "افغانستانی را که به آن افتخار می‌کنید به ما نشان دهید" شد.

 این مسابقه توسط یونسکو و دفتر افغانستان به صورت بین‌المللی در دو بخش عکاسی حرفه‌ای با دوربین و موبایلی برگزار شد که نهایتا از 3033 عکس ارسالی 60 عکس توسط هیات داوران انتخاب شده که چهار عکس از حق‌دوست به نمایشگاه راه یافته و یک عکس به عنوان برنده نفر اول مسابقه جایزه 5000 دلاری را از آن خود کرده است.

حق‌دوست  اظهار کرد: در عکسی که رتبه اول را کسب کرد، کودکان افغان در حال بازی روی اسب‌های چرخ و فلک نشان داده می‌شود که با انداختن سکه و خم شدن و برداشتن آن از زمین در حال تقلید ورزش بزکشی هستند که پدران‌شان بازی می‌کنند.

پیش از این نیز مجموعه عکسی از این عکاس بین 60 مجموعه عکس برتر جشنواره لومیکس فتوژورنالیست زیر 35 سال آلمان راه یافته که در ماه ژوئن در شهر هانوفر آبمان به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

علی حامد حق‌دوست، عکاسی را به طور خودآموز از سال 77 آغاز کرد و از سال 1385 به عکاسی خبری و مستند اجتماعی ادامه داده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: عکاسی ، یونسکو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: