April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۱۵۴
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
0
علیرضا بحیرایی کارشناس صنعت هوایی در گفت و گویی تصریح کرد: با لغو تحریم ها ایرلاین های ایرانی می توانند بار دیگر با بازارهای بین المللی ارتباط مستقیم گرفته و نسبت به خرید هواپیماهای نوساز اقدام کنند. این موضوع هم برای هواپیماهای کوچک و با برد پایین اهمیت دارد و هم برای هواپیماهای بزرگ و غول پیکری که در توافق اخیر ایران با ایرباس نامشان به ثبت رسیده است.
صرفه اقتصادی راه اندازی پرواز مستقیم ایران – آمریکاپول‌نیوزتعداد قابل توجه تقاضا برای سفر به آمریکا در طول سال باعث شده این مسیر به یکی از پرتردد ترین مسیرهای هوایی بین المللی کشور تبدیل شود و از این رو در صورتی که ایرلاین های ایرانی بتوانند برای آن برنامه پروازی مدون طراحی کنند، قطعا در رقابت با ایرلاین های منطقه دست بالا را خواهند داشت.

علیرضا بحیرایی کارشناس صنعت هوایی در گفت و گویی تصریح کرد: با لغو تحریم ها ایرلاین های ایرانی می توانند بار دیگر با بازارهای بین المللی ارتباط مستقیم گرفته و نسبت به خرید هواپیماهای نوساز اقدام کنند. این موضوع هم برای هواپیماهای کوچک و با برد پایین اهمیت دارد و هم برای هواپیماهای بزرگ و غول پیکری که در توافق اخیر ایران با ایرباس نامشان به ثبت رسیده است.

به گفته وی هواپیماهایی مانند ایرباس 380 که برخی نسبت الزام خرید آن تردید داشتند، می تواند در محوریت یافتن مسیرهای بین المللی و طولانی از خود عملکردی قابل توجه به ثبت برسانند و اینکه از هم اکنون برخی ایرلاین ها نسبت به امکان پذیر بودن افزایش مسیرهای طولانی ابراز امیدواری می کنند ریشه در تجهیز دوباره ناوگان کشور دارد.

این کارشناس با اشاره به سود کلانی که ایرلاین های منطقه در سفرهای سال های اخیر ایرانیان به جیب زده اند، اظهار کرد: اگر ما توان زیرساختی لازم برای ایرلاین هایمان را فراهم کنیم، قطعا بسیاری از مسیرهایی که تاکنون از سوی این شرکت ها مدیریت می شده به شرکت های داخلی منتقل خواهد شد.

بحیرایی با بیان اینکه ایرلاین های ایرانی حتی می توانند به پروازهای اروپایی نیز قناعت نکنند، تاکید کرد: در قاره آمریکا تعداد زیادی از ایرانیانی ساکن اند که در طول سال به کشور سفر کرده و برنامه های ثابتی برای رفت و آمد دارند. تاکنون مدیریت این پروازها را ایرلاین های حاشیه خلیج فارس انجام می دادند و ما با توجه محدودیت ها از خیر این سفرها گذشته بودیم.

وی ادامه داد: با رسیدن هواپیماهای غول پیکری مانند ایرباس 380 نه تنها ما از نظر فنی امکان پرواز به مسیرهای دوردست را پیدا می کنیم که حتی با توجه به تعداد بالای تقاضای پرواز می توان به استفاده از تمام ظرفیت این هواپیماها برای برنامه سفری ثابت و هفتگی فکر کرد.

بحیرایی خاطر نشان کرد: در صورتی که با طی شدن مقدمات لازم و البته صلاحدید مسولان و توافق های نهایی، ایرلاین های ایرانی نیز بتوانند در مسیرهای طولانی اقدام به پرواز کنند، قطعا می توان هم به صرفه اقتصادی بزرگ فکر کرد و هم در عرصه رقابت با ایرلاین های کشورهای خلیج فارس، اقدامی قابل توجه انجام داد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: