May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۵۶۰
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
0
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: دولت در نظر دارد تا رقم صادرات را نسبت به سال گذشته 10 میلیارد دلار افزایش دهد، بنابراین انتظارات از سیستم بانکی به‌ خصوص بانک توسعه صادرات که تخصصی‌ترین بانک در این زمینه است، بیشتر می‌شود.
سه کانال تزریق نقدینگی به صادراتپول‌نیوز- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ارایه تسهیلات از منابع بانک، صندوق توسعه ملی و تأمین سرمایه آرمان را به عنوان سه کانال تزریق نقدینگی به صادرکنندگان تعریف کرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر علی صالح آبادی در همایش مدیران سراسر کشور این بانک با تأکید بر اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی در سال جاری گفت: یکی از هسته‌های این موضوع تولید رقابت‌پذیر و صادرات محور کالاها است و به منظور حضور در بازارهای جهانی باید به تقویت این هسته بپردازیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: دولت در نظر دارد تا رقم صادرات را نسبت به سال گذشته 10 میلیارد دلار افزایش دهد، بنابراین انتظارات از سیستم بانکی به‌ خصوص بانک توسعه صادرات که تخصصی‌ترین بانک در این زمینه است، بیشتر می‌شود.

دکتر صالح آبادی با اشاره به وضعیت فعلی بانک توسعه صادرات ایران اظهار کرد: نقدینگی ارزی و ریالی بانک توسعه صادرات در سال جاری نسبت به دو سال قبل بهبود یافته است. در بحث ارائه تسهیلات و ایجاد خطوط ارزی و ریالی تعاملات خوبی با صندوق توسعه ملی صورت گرفته به طوری که این صندوق قصد دارد تا با پرداخت 2 هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی در توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی نقش مفیدی داشته باشد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: با توجه به اهمیت رتبه بندی بانک‌ها برای تعاملات بین‌المللی، تمام شعب باید در این راستا تلاش کنند، رتبه‌بندی این بانک توسط موسسه کپیتال اینتلیجنس (capital inteligence) انجام می‌شود که قصد داریم برای ارتقای این رتبه با مؤسسات معتبرتری همکاری کنیم.

دکتر صالح آبادی عنوان کرد: انتظاری که از مدیران شعب بانک توسعه صادرات می‌رود دعوت همه صادرکنندگان کشور برای همکاری با این بانک است؛ همچنین جذب دوباره مشتریان قدیمی که در شرایط تحریم به بانک‌های دیگر مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تأکید کرد: به هیچ وجه برای جذب مشتریان جدید دغدغه خاصی نداریم همچنین برای بازاریابی در راستای توسعه صادرات تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به راههای مختلف برای همکاری با این بانک بیان کرد: چند روش برای تسهیل خدمات رسانی به صادرکنندگان وجود دارد که اولین روش ارایه منابع داخلی بانکی توسعه صادرات با نرخ‌های اعلام شده بانک مرکزی و تخفیفات آن است. روش دوم اعطای منابع صندوق توسعه ملی با نرخ 16 درصد به مشتریان است و راه سوم؛ ارائه اعتبارات از سوی شرکت تأمین سرمایه آرمان است که این سه مسیر برای آسانتر شدن خدمات رسانی به صادرکنندگان در نظر گرفته شده است.

دکتر صالح آبادی تصریح کرد: طی چندماه آینده قصد داریم تأمین سرمایه از محل شرکت تأمین سرمایه آرمان را به پانصد میلیارد تومان برسانیم.

 وی گفت: برخی کشورها در شرایط فعلی اهمیت ویژه ای برای صادرات غیرنفتی دارند که روسیه با توجه به تنش‌هایی که با کشور ترکیه داشت هم اکنون یکی از کشورهای هدف ما است.

دکتر صالح آبادی با اشاره به این که ساز و کار در نظر گرفته شده نیز (خطوط اعتباری) از ارتقای تعاملات با این کشور خبر می‌دهد ترکمنستان را دیگر کشور هدف اعلام کرد و گفت: در این باره تفاهم‌نامه‌ای با شرکت گاز منعقد شده تا در ازای واردات محصولات از این کشور به جای پرداخت پول صادرات محصولات و خدماتی را به این کشور داشته باشیم که امیدواریم هر چه سریعتر فرآیند این امور در بانک عملیاتی شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعطای سرمایه در گردش ارزی و ریالی به بنگاه‌ها را از جمله اولویت‌های این بانک دانست و گفت: اجرای طرح‌های بزرگ باید با هدف تأمین منابع پیاده شود. البته عمده منابع این طرح‌ها از سوی صندوق توسعه ملی تأمین می‌شوند.

به گفته دکتر صالح آبادی از سوی دیگر در بخش خدمات بانک توسعه صادرات در دوره جدید (پسابرجام) در حوزه بازگشایی ال سی، ضمانتنامه و... باشگاه مشتریان راه‌اندازی شد. انتظار می‌رود مدیران شعبات این بانک هر کدام از مشتریان را به عضویت در این باشگاه هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: یارانه سود تسهیلات 22 میلیارد تومانی از سوی سازمان توسعه تجارت به این بانک اختصاص یافته، همچنین قراردادی مبنی بر پرداخت 200 میلیارد تومان با سازمان مدیریت منعقد شده که عملیاتی نشده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: البته اعتبار خریدار و ارائه اعتبار بلندمدت برای توسعه پروژه‌های خدمات فنی مهندسی خارج از کشور توسط صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به حضور مؤثر بانک توسعه صادرات در جوامع بین‌المللی بانک‌ها گفت: منطبق شدن بانک‌های ایرانی با مقررات روز دنیا برای استانداردسازی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که حداقل از سوی این بانک در حال پیگیری است.

مدیرعامل این بانک با اشاره به تأمین منابع مالی با ارقام بالا برای برخی مشتریان اظهار کرد: برخی مشتریان از بانک منابع زیادی را درخواست دارند که سرمایه مورد نیاز آنها باید از بازار سرمایه و به صورت انتشار اوراق بهادار تأمین شود.

صالح آبادی افزود: تعاملات خوبی با نهادهای مختلف از جمله وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات، صندوق توسعه ملی و اتاق‌های بازرگانی برقرار شده است که هر کدام از این تعاملات در راستای برطرف شدن مشکلات داخلی بانک ضروری است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: