May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۵۸۲
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
0
پول‌نیوز- مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از احتمال تغییر تعرفه تلفن ثابت طی سال ۹۵ خبرداد.

مسیب قبادیان از احتمال افزایش تعرفه های تلفن ثابت طی سال ۹۵ خبرداد و گفت: از سال ۸۲ تا کنون تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرده است و درآمدهای ما همان درآمد سال ۸۲ و هزینه هایمان هزینه های سال ۹۵ است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد از درآمدهای شرکت مخابرات از محل تعرفه ها تامین می شود، پیشنهاد تغییر آن برای سال ۹۵ داده شده و احتمالا در سال ۹۵ شاهد تغییر تعرفه ها باشیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه افزود: چنانچه تعرفه ها تغییر کند، این تغییرات را یا در افزایش آبونمان و یا افزایش آبونمان به همراه تعرفه دقیقه ای و یا افزایش تعرفه دقیقه ای مکالمات اتفاق خواهد افتاد، اما نتیجه قطعی که این تغییر در کدام بخش رخ دهد، هنوز مشخص نیست.

استهلاک خطوط کابلی یکی از دلایل مشکلات شبکه تلفن ثابت است

وی  استهلاک کابل های تلفن را در برخی از مناطق شهر را دلیل برخی از مشکلات خطوط  تلفن ثابت در استان برشمرد که برای رفع آن نیاز به همکاری دستگاه ها و شهروندان است.

قبادیان تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد برخی دستگاه ها چون شهرداری و معارضین محلی مانع از تسریع ما در خدماتمان می شوند و ما نمی توانیم خدمات دهی مطلوبی را در اسرع وقت داشته باشیم.

وی مشکلات دیگر تلفن ثابت را مربوط به کافوهای نوری دانست و گفت:  این کافوها بعضا  ۱۰۰۰ شماره را پشتیبانی می کند و اگر به هر دلیلی یکی از این کافوها تخریب شده و یا صدمه ببیند، ممکن است موجب قطع ارتباط ۱۰۰۰ مشترک شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از در دستور بودن اقداماتی توسط شرکت مخابرات استان برای رفع مشکلات شبکه تلفن ثابت و خطوط این شبکه خبرداد و گفت: در صورت انجام این اقدامات شاهد رفع بسیاری از مشکلات در خطوط تلفن ثابت خواهیم بود.

واگذاری تلفن های بی سیم با قابلیت اینترنت

وی در خصوص محدودیت های واگذاری تلفن ثابت  نیز گفت: تدابیری اندیشیده شده است که در نتیجه آن در مناطقی که امکان واگذاری تلفن ثابت کابلی نیست، بحث واگذاری تلفن بی سیم را انجام دهیم.

قبادیان تصریح کرد: هدف ما این است که با توجه به، به‌صرفه نبودن سرمایه گذاری در تلفن ثابت، بتوانیم تلفن ثابت بی سیم با امکانات اینترنت واگذار کنیم.

وی افزود: اگر مجوز این موضوع صادر شود، تلفن های بی سیم می تواند با همان تعرفه، یک جایگزین مناسب برای تلفن ثابت و متناسب با تکنولوژی روز باشد.

۳۸ درصد تلفن های ثابت استان قطع است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از وجود ۵۸۳ هزار مشترک تلفن ثابت در استان خبرداد و گفت: متاسفانه هم اکنون حدود ۱۶۰ هزار از خطوط تلفن مشترکین فوق معادل ۳۸ درصد از خطوط به دلیل بدهی قطع است که خود این موضوع باعث متضرر شدن شرکت مخابرات در این زمینه شده است.

وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم این خطوط قطع شده را از نظر امکانات تخلیه کنیم تا ۱۰ سال آینده نیز خط تلفن ثابت برای واگذاری داشته و نیازی به توسعه جدید نداریم اما متاسفانه از این نظر با محدودیت هایی روبرو هستیم که با ما اجازه بهره برداری از این منبع را نمی دهد.

قبادیان از واگذاری ۱۸ هزار خط تلفن ثابت طی سال گذشته خبرداد و گفت: هزینه راه اندازی یک خط تلفن ثابت برای شرکت مخابرات حدود ۱.۵ میلیون تومان است و این درحالی است که ماهانه به صورت میانگین حدود پنج هزار تومان درآمد از این خطوط حاصل می شود.

وی بار دیگر افزایش خطوط تلفن ثابت را برای شرکت مخابرات به صرفه ندانست و گفت: در چنین شرایطی با ایجاد هر خط تلفن ثابت ۲۵ سال باید در انتظار بازگشت سرمایه بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از انجام  اقداماتی نیز برای تسهیل در واگذاری تلفن ثابت در آینده خبرداد و یادآور شد: بحث واگذاری تلفن های ثابت در حالی است که سرمایه گذاری در این بخش بسیار بالاست.

تغییر تعرفه های تلفن ثابت در سال جدید

وی اشاره ای نیز به کاهش استفاده از تلفن ثابت در نتیجه گسترش شبکه تلفن همراه خبرداد و تصریح کرد: برای رفع این نقصان باید به دنبال تکنولوژی های روز در این زمینه باشیم که برای آن ایجاد ارتباط تصویری و کنفرانسی از طریق تلفن ثابت مد نظر قرار گرفته است و زیرساخت های آن نیز در کشور وجود دارد که در صورت صدور پروانه آن این امکان به وجود می آید.

قبادیان در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح «هم کدسازی» در شبکه تلفن ثابت افزایش درآمدی را به دنبال نداشته است؟ گفت: اجرای این طرح نه تنها موجب افزایش درآمد نشده، بلکه درآمدهای شرکت مخابرات در کل کشور را به صورت میانگین حدود ۱۴ تا ۲۵ درصد کاهش داده و سال قبل درآمد مخابرات استان نسبت به مدت مشابه ۵ میلیارد تومان کمتر شده است.

پیامک های تبلیغاتی ساماندهی می شوند

وی هم چنین در خصوص مشکلات مشترکین با پیامک های تبلیغاتی نیز گفت: متاسفانه از ابتدای ارسال این پیامک ها تا سال گذشته وضعیت مناسبی وجود نداشت اما از سال گذشته ساماندهی این پیامک ها در دستور قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه تصریح کرد: شرکت مخابرات در واقع با راه اندازی این سیستم پیامکی بستری را در اختیار شرکت های دانش بنیان تولید کننده محتوا قرار داده است تا از ایت طریق اشتغالزایی کنند اما برای جلوگیری از مشکلات به وجود آمده و کسب رضایت مشترکین از سال گذشته این پیامک ها دسته بندی شده اند و افراد می توانند از طریق سامانه ۸۹۹۹ پیامک های تبلیغاتی خود را لغو کنند.

وی در پایان افزود: هم چنین مشترکین می توانند با گرفت کد *۸۰۰# اطلاعات لازم را در خصوص سامانه های تبلیغاتی کسب و نسبت به فعال یا غیر فعال کردن آنها اقدام کنند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: