May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۶۷۸
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
0
فیصل حسنی روز چهارشنبه در هشتمین همایش ملی ریاضی و کاربرد آن در سایرعلوم در خرم آباد گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه از یک میلیون و 200هزار نفر در سال 92 به 654 هزار نفر در حال حاضر رسیده که از این تعداد 500هزار نفر در حال تحصیل هستند.
در دانشگاه پیام نور 500 هزار دانشجو  مشغول به تحصیل هستندپول‌نیوز - معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: هم اکنون 500 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی پیام نور استانهای کشور مشغول به تحصیل هست .

فیصل حسنی روز چهارشنبه در هشتمین همایش ملی ریاضی و کاربرد آن در سایرعلوم در خرم آباد گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه از یک میلیون و 200هزار نفر در سال 92 به 654 هزار نفر در حال حاضر رسیده که از این تعداد 500هزار نفر در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه از جمله رویکردهای دانشگاه پیام نور توسعه فضاهای ساختمانی در مراکز استان ها است گفت: به منظور ایجاد انگیزه در دانشجویان و تمایل به ثبت نام در دانشگاه باید تجهیز سایت های دانشگاهی، تجهیز آزمایشگاه ها و کتابخانه ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید تفاوتی بین فضای دبیرستان و دانشگاه احساس کند گفت: با در نظر گرفتن مکان هایی برای احداث ساختمان های دانشگاهی و ایجاد فضایی که امکان حضور و گردهمایی دانشجو ها را برای بحث و تبادل نظر بیشتر امکان پذیر کند می توان تمایل و انگیزه را در دانشجویان به تحصیل در دانشگاه های پیام نور افزایش داد.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با اشاره به دیدگاه مثبت وزات علوم نسبت به این دانشگاه گفت: تاکید وزارت علوم در خصوص دانشگاه پیام نور حفظ حالت نیمه حضوری این دانشگاه است تا دانشجویان با جمع شدن در فضای دانشگاهی و با راهنمایی استادان بیشتر در فضایی دانشگاهی قرار گیرند.

حسنی با بیان اینکه در عین حال توجه به کلاس های الکترونیکی نیز مورد توجه قرار دارد گفت: امسال در 200 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور بصورت الکترونیکی دانشجو پذیرفته می شود که 500 عنوان محتوای الکترونیک نیز باید برای آنها تهیه شود.
وی گفت: امسال اعتبارات خوبی در بخش تولید محتوا و تولید کتاب های الکترونیک در نظر گرفته شده که به منظور کاهش هزینه و امکان استفاده دانشجویان نیمه حضوری کتاب ها به صورت یک بسته تکمیل و در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت و نقش هیات علمی در دانشگاه گفت: حدود 200 عضو هیات علمی در رشته ریاضی وجود دارد که از این بین تعداد دانشیار و استاد تمام اندک هستند که باید این فرایند اصلاح شود تا امکان رسیدن به دانشیاری و استاد تمام امکان پذیر تر شود.
معاون اداری ، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور یادآور شد: سختی آموزش در رشته ریاضی فرصت پرداختن به فعالیت های پژوهشی دراین بخش را کاهش داده است به طوری که باید حداقل 10 مجله در این بخش فعال باشد در حالیکه تنها یک مجله وجود دارد.

حسنی با اشاره به ماهیت رشته ریاضی و تفاوتی که باید بین رشته رشته محض ریاضی و کاربری وجود داشته باشد گفت: نباید جنبه پژوهشی و ریاضی محض را فدای جنبه کاربری آن کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با قول مساعد نسبت به تکمیل پروژه پردیس دانشگاه پیام نور در لرستان گفت: اعتبارات مورد نیاز به منظور تکمیل این طرح تخصیص داده خواهد شد تا بتوان تا ابتدای مهرماه سال جاری این طرح را تکمیل کرد.

حسنی گفت: رشد عمرانی دانشگاه پیام نور لرستان در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دارد.
در این همایش محمدرضا جعفری رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: در جهان امروز علم و فناوری مهمترین شاخص و عامل توسعه به شمار می رود به طوری که برای رسیدن به پیشرفت و توسعه در هر بخشی باید برنامه ریزی های کلان بر مبنای علم و فناوری صورت گیرند.

وی گفت: ریاضی عمل نظم دهی و مدل دهی به سایر علوم است و می توان گفت تمام علوم به رشته ریاضی وابسته هستند و تمام زمینه ها اعم از فعالیت های تولیدی و اقتصادی در زیربخش های مختلف مستقیم و غیر مستقیم از علم ریاضیات استفاده می کنند.
جعفری با اشاره به برگزاری هشتمین همایش ریاضی و کاربردهای آن در سایر علوم گفت: در این همایش دو روزه مباحث علمی و تخصصی با حضور پژوهشگران مورد بررسی قرار می گیرد.
مرجان ادیب دبیر علمی هشتمین همایش ریاضی و کاربردهای آن در سایر علوم گفت: از مجموع 250 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش 108 مقاله بصورت شفاهی و 60 مقاله بصورت پوستر پذیرش شده است.
وی گفت: از جمله اهداف این همایش گردهمایی اساتید و پژوهشگران ریاضی است تا بتوان موضوعان مرتبط را مورد بحث و بررسی قرار داد و رویکرد آن نمایان کردن ارتباط ریاضی با سایر علوم است.

هشتمین همایش دو روزه ملی ریاضی و کاربردهای آن در سایر علوم روز 22 اردیبهشت ماه در خرم آباد آغاز به کار کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: