May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۸۰۶
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
0
24 اردیبهشت ، روز جهانی نجوم در مرکز رصد و نجوم زعفرانیه با برنامه های متنوع و جذابی سپری خواهد شد.
پول‌نیوز- مرکز رصد و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران، روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ به مناسبت روز «جهانی نجوم» ویژه برنامه‌های متنوعی را برگزار می شود.

مرکز رصد و نجوم زعفرانیه، روز جمعه 24 اردیبهشت میزبان برنامه های مختلفی است که اعضای رصدخانه با برپایی غرفه‌های متعدد در موضوع های مختلف همچون آشنایی با منظومه شمسی، صورت‌های فلکی، تلسکوپ‌ها، تاریخ نجوم، حیات فرا زمینی، ساعت‌های آفتابی و... علاقه مندان را با موضوع های جذاب نجومی آشنا می‌کنند.

پیمان نوروزی، کارشناس عکاسی نجومی در گفت و گو با عصرایران ضمن اشاره به جذاب بودن موضوع نجوم و آسمان برای کودکان و نوجوانان از خانواده ها خواست تا فرزندانشان را در روز جهانی نجوم برای رویت ستارگان و افزایش اطلاعات عمومی در این حوزه که به خلاقیت های ذهنی کودکان کمک می کند به این مرکز بیاورند.

روز جهانی نجوم ستارگان را از نزدیک ببینید

وی افزود: ثبت نام کلاس های آموزشی متفاوت برای سنین مختلف در موضوع نجوم، سمینارهای تخصصی نجوم، آشنایی با ابزارهای نجومی مانند تلسکوپ، دوربین دو چشمی، دوربین های عکاسی مناسب نجوم و...از جمله خدماتی است که روز جهانی نجوم به علاقه مندان عرضه می شود.

نوروزی ترویج نجوم آماتوری و پرورش منجمین آماتور در سطح کشور را از دیگر اهداف برگزاری برنامه های ویژه در این روز جهانی نام برد.

بر اساس این گزارش، همه‌ی بازدیدکنندگان امکان رصد آسمان (خورشید در روز و ماه در شب) را با تلسکوپ‌های رصدخانه خواهند داشت.  کودکان می‌توانند بازی‌های نجومی جذابی که برای‌شان مهیا شده را انجام دهند و نقاشی بکشند.

این برنامه‌ها در محل رصدخانه زعفرانیه به نشانی: خیابان ولی عصر(عج) خیابان سرلشگر فلاحی (زعفرانیه)، پارک زعفرانیه در روز جمعه از ساعت 14 تا 21 اجرا می‌شود و حضور برای علاقه مندان رایگان است.
منبع: عصرایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: