April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۹۹۶
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
0
مبارزان یگان واحد مقاومت "سنجار" که همزمان با هجوم داعش به این شهر ایزدی نشین تشکیل شد این روزها وظیفه حفاظت از این شهر را که در غرب استان نینوای عراق واقع شده بر عهده دارند.
پول‌نیوزهمزمان با هجوم داعش به سنجار گروهی وابسته به حزب کارگران کردستان (PKK) برای نجات وارد این منطقه شد و یک گروه محلی به نام واحد مقاومت سنجار (YBS) تشکیل داد. یگان مقاومت به دنبال ایجاد شکلی جدید از جامعه بر اساس فلسفه عبدالله اوجالان رهبر محبوس این گروه است. اوجالان در سال 1984 (PKK) را باهدف استقلال کردها به جنگ با ترکیه برد، اما اکنون در مخالفت با کنترل دولت به‌نوعی دموکراسی مردمی روی آورده است.

این گروه سکولار کرد که اعضای ایزدی نیز دارد، در سال گذشته بخشی از مناطق سنجار را تحت کنترل خود گرفت و اکنون وظیفه حفاظت از این منطقه را بر عهده دارد. اتحاد این گروه نظامی با یک گروه نظامی سنی از قبیله قدرتمند "شمر" اخیرا توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. همکاری این دو گروه ازآن‌جهت عجیب است که ایزدی‌ها همسایه‌های سنی خود را به مشارکت در جنایات داعش علیه خود متهم می‌کنند.
 
دو عکاس خبرگزاری رویترز که به تازگی به سنجار سفر کرده‌اند در گزارشی مصور این یگان نظامی را که متشکل از زنان و مردان کرد سوری است به تصویر کشیده‌اند. در این تصاویر همچنین چریک های مقاومت در حال خنثی کردن مین هایی که داعش پیش از فرار گذاشته است دیده می‌شوند.


منبع:فرادید
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: