May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۳۱۵۲
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
۳
نایب رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: این سازمان هم اکنون متوجه شده که طرح واگذاری اختیارات به دفاتر پیشخوان در مورد کارت‌ مهارت کارگران ساختمانی موفق نبوده و یا اینکه باید در یک بازه زمانی مشخص و آزمایشی اجرا می‌شد.
واگذاری اختیار تمدید کارت مهارت توسط آموزش فنی‌‌وحرفه‌ای بدون اطلاع تأمین اجتماعی پول‌نیوز- سید هادی ساداتی نایب رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در حال حاضر همچنان با سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای مشکلاتی داریم که حل نشده است،  اظهار داشت: تمدید اعتبار کارت‌های مهارت کارگران ساختمانی طبق تصمیم اخیر سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است که این موضوع با ناهماهنگی‌ همراه بود.

وی افزود: در حال حاضر برخی استان‌ها با این دفاتر هماهنگ شده و برخی هنوز هماهنگ نیستند، به طوری که سازمان فنی‌وحرفه‌ای بدون آنکه با دفاتر پیشخوان دولت هماهنگی‌ انجام دهد این برون‌سپاری را انجام داده است.

نایب رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه تمدید دفترچه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی منوط به تمدید کارت‌های مهارت آنان است، گفت: با وجود اینکه تصمیماتی مبنی بر واگذاری تمدید اعتبار کارت‌های مهارت به دفاتر پیشخوان به صورت یک‌طرفه در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای گرفته شد، اما از قبل با سازمان تامین  اجتماعی هماهنگی نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای برخلاف ماده 131 قانون کار اصل 44 و 29 قانون اساسی اقدام به حذف انجمن‌های صنفی در موضوع تمدید کارت‌های مهارت کارگران و امورات مربوط به این قشر کرده است.

ساداتی در ادامه به ناهماهنگی دیگری در این باره اشاره کرد و گفت: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در اقدام قابل تامل دیگری بدون هماهنگی و ارائه آموزش‌ لازم به دفاتر پیشخوان دولت اقدام به برون‌سپاری کرد که به عنوان مثل بدون آن که دفاتر پیشخوان آموزش‌های لازم را دیده باشند، اختیاراتی از سوی سازمان مذکور دریافت کرد.

وی گفت: به عنوان مثال اگر در یک استان 10 دفتر پیشخوان وجود داشت، باید دو مورد از آنان انتخاب و آموزش‌ لازم از جمله نگهداری پورتال و ورود به سایت ارائه می‌شد؛ اما این عدم آموزش و هماهنگی مشکلات دیگری را به وجود آورد.

نایب رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: این سازمان هم اکنون متوجه شده که طرح واگذاری اختیارات به دفاتر پیشخوان در مورد کارت‌ مهارت کارگران ساختمانی موفق نبوده و یا اینکه باید در یک بازه زمانی مشخص و آزمایشی اجرا می‌شد.

ساداتی همچنین درباره دیگر مشکلات کارگران ساختمانی تصریح کرد: برخی از کارگران از سال 92 به بعد ثبت‌نام کرده‌اند و کارت هوشمند مهارت دریافت کردند و در مورد تمدید اعتبار آن مشکلی وجود ندارد، اما موضوع اصلی کارگرانی است که قبل از سال 92 به صورت سنتی و کاغذی کارت مهارت دریافت کرده‌اند و اطلاعات آنان به صورت ناقص در سامانه جدید وجود دارد که عدم تمدید آن منجر به عدم تمدید دفترچه بیمه‌های آنان و خانواده‌هایشان خواهد شد.

وی درباره نحوه همکاری ادارات کل آموزش‌ فنی‌وحرفه‌ای استان‌ها با انجمن‌های صنفی کارگری گفت: در برخی استان‌ها به صورت سلیقه‌ای و براساس نگرش مدیران کل همکاری‌ خوبی وجود دارد، اما برخی مدیران کل برخی مراکز استان‌ها رغبتی برای همکاری ندارند، به عبارت دیگر برای این هماهنگی از سازمان فنی‌وحرفه‌ای درخواست مساعدت کرده‌ایم.

این نماینده کارگران ساختمانی با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی هم با گذشت بیش از 2 ماه از ابتدای سال هنوز انجام نشده است، گفت: از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم تا بدون سهمیه‌بندی‌ سال‌های گذشته، بیمه‌ کارگران ساختمانی را انجام دهد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
زهره جهانگرد
Iran, Islamic Republic of
19:00 - 1395/07/11
باسلام برای تمدید کارت مهارت فنی و حرفه ای قالی باف درجه دو بیسوادان گفتند باید بریم سایت ادواری ولی وقتی وارد سایت میشوم نمی دانم کدام قسمت هست و مراحش چیست لطفا کامل مراحلش را بگویید ممنون
بهروز ولیپور
Iran, Islamic Republic of
20:26 - 1395/07/30
مدت 8ماه است که برای تمدید کارت مهارت خود اقدام کردم هنوز بدستم نرسیده
رضا ذوالفقاریان
Iran, Islamic Republic of
14:49 - 1396/01/30
تاریخ کارت مهارت من در چه تاریخی به اتمام میرسد تاریخ صدور ۲ .۱۳۹۴ می باشد
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: