کد خبر: ۱۸۴۴۹۴
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
0
علی خودسیانی نویسنده پرکار دهه هفتاد بیان کرد: وقتی که از راس هرم یک سیاستی گذاشته می شود دیگر حضور پورمحمدی یا میرباقری خیلی جای بحث نیست.
امیدوارم آزادی عمل در تلویزیون بیشتر شودپول‌نیوز-علی خودسیانی از نویسندگان سریال‌های مطرح دهه ۷۰ می‌گوید طرح‌های وی مدت‌هاست تایید نمی‌شود و این مساله خستگی کار را به تنش گذاشته است.

علی خودسیانی نویسنده سریال های خاطره سازی چون «دنیای شیرین» و «تولدی دیگر» که سال‌هاست فیلمنامه ای از او ساخته نشده است  گفت: تمام این سال ها بیکار نبودم و فیلمنامه های متعددی نوشتم که برخی از آنها تقریبا در حال اجرایی شدن بود اما با تغییرات مدیریتی و سازمانی در تلویزیون به تعویق افتاد.

وی افزود: در آستانه تایید یکی از فیلمنامه هایی که چهار سال برایش زحمت کشیده بودم و بارها ناظران کیفی متفاوت آن را خوانده و اصلاح کرده بودند، در مدیریت قبلی اعلام شد که شبکه دو دیگر سریال خاص نوجوان نمی سازد و برای زحمات این مدت هیچ جوابی هم به من ندادند.

نویسنده «دنیای شیرین دریا» با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته کارهای زیادی کرده که به نتیجه نرسیده و خستگی را به تنش گذاشته است، بیان کرد: وقتی می بینم کارم به نتیجه نرسیده و تولیدی روی آنتن ندارم همه خستگی ها به تنم می ماند.

فقط بحث درآمد نیست اینکه مدام فعالیت داشته باشید اما نتیجه ای نبینید خیلی سخت است. من سال ها صبر کردم و امیدوارم این صبوری ها نتیجه خوبی دهد.

در این بیست و پنج سالی که در سازمان صدا و سیما کار می کنم مدیران و معاونان متفاوتی را دیدم و به نظرم تا کنون هیچوقت سیاست های کلان تغییر نکرده البته این دفعه را نمی دانم اما امیدوارم شاهد تغییرات مثبت باشیم.

وی با بیان اینکه مرتضی میرباقری معاون جدید سیما کارنامه قابل قبولی در سازمان صدا و سیما دارد، گفت: تغییر مدیریت ها در زمان فعلی خیلی اهمیتی ندارد چون تغییر سیاست و نوع نگاه رییس سابق رسانه ملی بود که مشکلاتی را در پی داشت و بخش مهم تلویزیون یعنی واحدهای نمایشی انحصاری شد و از اختیار شبکه های تلویزیون بیرون آمدند که در نتیجه رقابت از بین رفت و عملا مدیران شبکه ها مسئولیتی نداشتند.

خودسیانی نویسنده پرکار دهه هفتاد بیان کرد: وقتی که از راس هرم یک سیاستی گذاشته می شود دیگر حضور پورمحمدی یا میرباقری خیلی جای بحث نیست. امیدوارم در ریاست جدید سازمان انحصار شکسته شود و اختیار بیشتری به مدیران شبکه ها بدهند تا هم رقابت بیشتر شود و هم آزادی عمل بیشتری را در گروه های نمایشی شاهد باشیم.

این اتفاق علاوه بر اینکه تنوع تولید را رقم می زند تنوع افراد و گروه های مشغول به کار را هم در پی دارد.

خودسیانی با ابراز تاسف از اینکه در سیاست اخیر تولید دست چند تیم خاص بود، بیان کرد: در واقع طرحی برای یک سریال ارائه نمی شد بلکه به یک تهیه کننده یا گروهی سفارش می دادند که مثلا سریال ماه رمضان را شما بسازید. خروجی که در این مدت دیدیم گواه نتیجه کار تلویزیون است که نیازی به گفتن ندارد.

این نویسنده در پایان بیان کرد: فعالیت های پیشین آقای علی‌عسگری خیلی به بخش ما مرتبط نبود و به همین دلیل آشنایی زیادی با ایشان ندارم اما نسبت به فعالیت و سابقه میرباقری بیگانه نیستم و او به عنوان معاون سیما کارنامه بدی نداشت و زمان او اتفاقات خوبی درحال شکل گیری بود. زمانی که پیش تر میرباقری در این سمت حضور داشت مدیران اختیار بیشتری داشتند امیدوارم آزادی عمل دوباره به شبکه ها داده شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: