April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۴۵۵۱
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
0
وزیر نفت ایران با وزاری نفتی ونزوئلا، کویت، نیجریه و قطر دیدار کرد.
لابی‌های پشت پرده برای انتخاب دبیرکل جدید اوپک

پول‌نیوز-انتخاب دبیرکل جدید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که یکی از مهمترین دستورکارهای نشست ١٦٩ اوپک است سبب شد وزیران نفت و انرژی ١٣ کشور عضو این سازمان به صورت دو جانبه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند و رایزنی برای انتخاب دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش از آغاز رسمی این نشست در وین به اوج خود رسید.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران امروز با محمد بن صالح الساده، رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و وزیر صنعت و انرژی قطر و همچنین امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه در هتل کوبورگ دیدار و گفتگو کرد.

انس صالح، سرپرست وزارت نفت کویت و الوخیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا هم شب گذشته به هتل کوبورگ رفتند و با زنگنه دیدار کردند، به نظر می رسد انتخاب دبیرکل اوپک مهمترین محور این گفتگوهای دو جانبه بوده باشد.

زنگنه دیشب در بدو ورود به وین، بابیان این که تولید نفت ایران بزودی از چهار میلیون بشکه در روز می گذرد به خبرنگاران درباره این که برنامه شما برای این نشست اوپک چیست، گفت: می خواهیم در این نشست با اعضای این سازمان دیدار و و دبیر کل جدید را انتخاب کنیم.

منبع: فارس
برچسب ها: اوپک ، ایران ، ونزوئلا ، قطر ، کویت ، نیجریه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: