کد خبر: ۱۸۴۵۵۳
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
0
فارس: از آنجا که رسانه باید در ارائه رسالت حرفه‌ای خود، یک طرفه به قاضی نرفته و اخبار را با ارائه مستندات دقیق منتشر کند، تلاش کردیم درکنار اطلاع‌رسانی این خبر، توضیحات سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد ناظر بر ایرلاین‌ها و حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی را نیز در این‌باره داشته باشیم.
اطلاع‌رسانی ناقص سازمان هواپیمایی‌ در مورد بار ترافیکی تهران-پردیسپول‌نیوز-دو روز پیش زمانی که یک فروند هواپیمای مسافری سوار بر یک کامیون در حال انتقال به پارک فناوری پردیس، موجب بروز ترافیک در جاده قدیم تهران-پردیس شد، سازمان هواپیمایی وجود این هواپیما را تکذیب کرد.

روز 11 خردادماه بود که خبر توقف تریلی حامل یک فروند هواپیمای مسافری در جاده قدیم تهران-پردیس و بروز ترافیک سنگین در این جاده، به دست رسانه‌‌ها رسید.

از آنجا که رسانه باید در ارائه رسالت حرفه‌ای خود، یک طرفه به قاضی نرفته و اخبار را با ارائه مستندات دقیق منتشر کند، تلاش کردیم درکنار اطلاع‌رسانی این خبر، توضیحات سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد ناظر بر ایرلاین‌ها و حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی را نیز در این‌باره داشته باشیم.

‌پیگیری‌های فارس از مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری به این خبر منتهی شد که هیچ بدنه هواپیمای مسافری در کار نبوده است و ترافیک محور تهران-پردیس به خاطر وجود یک «بال هواپیمای آموزشی» روی کامیون رخ داده است.

همان روز رضا جعفرزاده در این‌باره به فارس گفت که «خبری شنیده شد مبنی بر اینکه یک فروند هواپیما در جاده قدیم تهران - پردیس نشسته و موجب بروز ترافیک شده است در حالی این خبر به کلی تکذیب می‌شود».

وی با اشاره به اینکه طبق اطلاع از مرکز کنترل برج مراقبت کشوری اصلاً چنین چیزی صحت ندارد، تأکید کرد که «فقط یک دستگاه کامیون که حامل یک بال هواپیمای آموزشی بود، در جاده قدیم تهران - پردیس دچار مشکل فنی شد و توقف این کامیون موجب بروز ترافیک شده بود».

با توجه به ادعای یک مقام مسئول اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری و اعتماد  رسانه فارس به آن سازمان‌، خبر مذکور ‌روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت اما دقایقی بعد از انتشار این خبر، عکس هواپیمایی سوار بر کامیون (‌تریلی حامل بار ترافیکی) به دست ما رسید که نشان از آدرس غلط سازمان هواپیمایی کشوری داشت.

ظاهراً این هواپیما، از نوع ایلوشن ۶۲ بوده و از نظر پرواز، توسط سازمان هواپیمایی کشوری، دستور توقف آن داده شده بود.

اما این خبر در حالی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به اشتباه به مردم اعلام شد که‌ رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در مورد هواپیمای مسافربری‌ جاده قدیم تهران - پردیس گفت که ‌موضوع توقف هواپیما در این مسیر مطرح نبود بلکه ترافیک مسیر مربوط به انتقال یک بار ترافیکی شامل بدنه یک هواپیمای مسافربری به پارک علم و فناوری بوده است.‌

بنا به گفته نادر رحمانی‌ به دلیل اینکه انتقال بار‌های ترافیکی تابع شرایط خاص خود است و با سرعت پایین انجام می‌شود بنابراین در محدوده جاجرود، روز مذکور ترافیک‌ رخ داد.

البته پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور‌، هم در این باره گفته بود که ‌این هواپیما‌ در محور جاده قدیم تهران – پردیس به سمت پارک فناوری پردیس معاونت علمی منتقل می‌شد.

‌بنا به گفته وی، هواپیمای مذکور در راستای ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردی در پارک فناوری پردیس معاونت علمی، از یکی از ایرلاین‌های داخلی خریداری شده و از منطقه مهرآباد به سمت پارک علم و فناوری پردیس در منطقه پردیس و حد فاصل تهران و دماوند در حال جابه‌جایی بود.

‌به گزارش فارس به هر حال یکی از اصول اولیه مدیریت، اطلاع‌رسانی دقیق به مردم و شفاف‌سازی اطلاعات است که باید جزو هدف‌گذاری‌های اصلی یک نهاد باشد.

از سوی دیگر روابط عمومی‌ سازمان به عنوان یک بخش اطلاع‌رسانی و مرتبط بین مردم و مسئولان، باید به اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف بها دهد زیرا این حق مردم است که از عملکرد دولت مطلع باشند در حالی که تکرار اطلاع‌رسانی‌‌های غلط، به کاهش اعتماد مردم به دولت و بروز مشکلات بعدی می‌انجامد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: