کد خبر: ۱۸۴۵۹۹
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
0
وی اضافه کرد: هیچکدام از واحد های تولیدی تملیک شده توسط بانک ها فعال نیستند و این واحد ها را می توان به شرط تملیک اجاره داد.
 پول‌نیوزاستاندار همدان با بیان اینکه 54 واحد تولیدی همدان در تملک بانک ها قرار دارند گفت: بانک ها واحدهای تولیدی تملک شده را تنها با پرداخت درصدی از هزینه و قسط بندی مابقی مانده به متقاضیان واگذار کنند.

محمد ناصر نیکبخت روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان افزود: هم اکنون طبق مصوبات بانک ها این واگذاری با پرداخت 30 درصد هزینه اولیه و قسط بندی مابقی ارزش در 54 قسط واگذار می شود اما در استان همدان تصمیم بر این است که رقم اولیه پرداختی متقاضیان به 10 درصد کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و شرایط حاکم در استان، می خواهیم واحد تعطیل شده در این استان نداشته باشیم که این نیازمند این است که همه با هم همکاری کنیم.

وی ادامه داد: پول بانک ها را می خواهیم نظارت شده به افراد بدهیم تا به دنبال آن اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی نتوانسته است عملکرد مطلوبی در همدان داشته باشد عنوان کرد: بخش کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی از عملکرد بانک کشاورزی راضی نیست که اگر اینگونه پیش برویم متناسب با شرایط اقتصاد مقاومتی نخواهد بود.

وی عنوان کرد: بانک کشاورزی می تواند مشکل اشتغال را از خرد تا درشت حل کند چرا که متقاضیان تسهیلات بانک کشاورزی کسانی هستند که حتی باید طرح ها را یکی برایشان بنویسد از سویی این بانک با رشد خوبی از اعتبارات برخوردار است. 

استاندار همدان با بیان اینکه بانک‌های خصوصی بیشترین سپرده‌های مردم را به دادن سود بیشتر جذب کرده اند بیان کرد: ولی این بانک ها در زمینه اشتغال و تولید ورود نکرده و بانک‌های خصوصی سپرده‌های استان همدان را برای سرمایه گذاری به سایر استان‌ها منتقل می‌کنند چرا که مردم همدان به سبب بهره بالا از این سرمایه ها استفاده نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: هیچکدام از واحد های تولیدی تملیک شده توسط بانک ها فعال نیستند و این واحد ها را می توان به شرط تملیک اجاره داد.

استاندار همدان با بیان اینکه فرق بین سال های گذشته و امسال در اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: هر چه درباره بهره وری کار کنیم باز هم کم است چرا که بهره وری مغفول مانده است. 

وی اضافه کرد: با توجه به لزوم تنظیم بازار پیش از ماه مبارک رمضان بر تشکیل جلسه اصناف تاکید شود تا هم برای تامین مایحتاج روزه داران تلاش شود و هم نظارت بر نرخ ها فراموش نشود.

وی بیان کرد: متاسفانه از سوی برخی شرکت های خدمات رسان دیده شده که برخی از این شرکت ها از جمله شرکت گاز بدون هماهنگی با فرماندران و مسئولان استانی خدمت رسانی خود را قطع کرده اند که نمونه آن در کارخانه روغن شهرستان نهاوند و شرکت سیمان است که این قطعی یک میلیارد ریال خسارت روی دست تولید کننده گذاشته است.

وی ادامه داد: پیش از اقتصاد مقاومتی هم گفته ایم هیچ شرکت خدماتی حق قطع این خدمات را ندارد و استان نیز چنین اقداماتی را نمی پذیرد.

وی خطاب به حوزه صنعت استان همدان بیان کرد: برای صادرات فکری کنید چرا که یکی از بندهای اساسی اقتصاد مقاومتی صادرات است و جدا شدن از نفت می طلبد که ما به دنبال توسعه صادرات باشیم البته به امید روزی که به نفت فکر هم نکنیم.

استاندار همدان ادامه داد: اشتغال های ایجاد شده را وارد سامانه رصد کنید چرا که عملکرد دستگاه های اجرایی در آنجا خود را نشان می دهد.

نیکبخت با تاکید بر حل مشکلات واحدهای تعطیل شده شهرستان ها ادامه داد: حاضر هستیم تا همه موانع پیشروی تولید استان را با ارائه راهکارهای اساسی حل کنیم و از این پس در شهرستان ها با حضور بانک های عامل به بررسی مشکلات واحد های تولیدی اقدام خواهیم کرد.

استاندار بیان کرد: سال گذشته به برخی شهرستان ها سفر و به برخی قول ها دادیم که تعدادی از این وعده ها عملی شده و برخی نیز هنوز عملی نشده است که مجدانه آنها را پیگیری خواهیم کرد.

نیکبخت با تقدیر از رسانه ها در رصد تعداد اشتغال های ایجاد شده توسط استان بیان کرد: امیدواریم زمینه های خدمت رسانی بیشتر به شهروندان فراهم شود.

در این کارگروه چند طرح تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفته و ارائه تسهیلات به این واحدها تصویب شد.

نرخ بیکاری در استان همدان 8.6 درصد بوده و استان همدان ششمین استان کشور دارای نرخ بیکاری تک رقمی در کشور است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: همدان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: