May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۴۸۳۷
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
0
30 درصد شبکه آب‌رسانی کشور نیاز به بازسازی داردپول‌نیوز- مدیر مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۴۰ هزار کیلومتر از شبکه آب‌رسانی شهری در کشور فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، علی سیدزاده در نشست بررسی شبکه توزیع آب بوشهر با بیان اینکه طول شبکه آب‌رسانی در شهرهای مختلف کشور 142 هزار کیلومتر است، اظهار داشت: از این میزان شبکه آب رسانی 40 هزار کیلومتر آن فرسوده است.

وی با بیان اینکه نوسازی و اصلاح شبکه آب‌رسانی در شهرها در اولویت است، اظهار داشت: برای بازسازی 40 هزار کیلومتر شبکه آب‌رسانی فرسوده شهری در کشور به 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به میزان هدر رفت آب از شبکه‌های آب رسانی شهری گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده میزان هدر رفت آب در شهرهای کشور 26 درصد است که بخشی ظاهری و بخشی واقعی است.

سیدزاده با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوع برای بازسازی شبکه آب‌رسانی تدوین شده است، افزود: کنترل و پایش شبکه‌های آب‌رسانی، جلوگیری از صدمات به شبکه توزیع و توجه به استانداردهای بین‌المللی از جمله برنامه‌های مهم این شرکت برای تأمین آب است.

وی با اشاره به مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در طرح‌های آب‌رسانی در شهرها و روستاها خاطرنشان کرد: پس از برجام و برطرف شدن تحریم‌ها شرکت‌های خارجی برای مشارکت در طرح‌های آب‌رسانی اعلام آمادگی کردند که یک شرکت کره‌ای در بازسازی شبکه آب‌رسانی بوشهر مشارکت می‌کند.
برچسب ها: آبفا ، آب و فاضلاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: