کد خبر: ۱۸۵۳۴۲
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
0
جلال رحیم زاده اظهار کرد : تجار ترکیه کیفیت این محصول را تائید کردند و خواهان انعقاد قرارداد برای خریداری این میوه از باغ های این شهرستان شدند.
پول‌نیوز- رئیس هیئت تجاری ترکیه گفت: تجار ترکیه ای به خصوص تاجران بخش کشاورزی مشتاق تجارت با کشور ایران هستند.

سافت کایلونچ /saffet kaylonch/ در بازدید از باغ های شهرستان مرند، اظهار کرد : مطالعات انجام گرفته نشان می دهد شهرستان مرند با وجود آب و هوا و اراضی مناسب کشت زردآلو، محلی خوب برای خرید این محصول و فروش در کشور ترکیه است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان مرند از تقاضای خرید زردآلوی مرند توسط تجار ترکیه خبر داد و گفت: این هیات با حضور در باغ های زردآلو شهرستان از نزدیک از باغات میوه زردآلو دیدن کردند .

جلال رحیم زاده اظهار کرد : تجار ترکیه کیفیت این محصول را تائید کردند و خواهان انعقاد قرارداد برای خریداری این میوه از باغ های این شهرستان شدند.

وی بیان اینکه در این هفته شاهد حضور تجار و کارشناسان کشاورزی از دو کشور هلند و ترکیه در مرند هستیم، اظهار کرد: شهرستان مرند با تولید سالانه 44هزارتن از سه هزار و 600 هکتار باغات زردآلو ، به عنوان قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی محسوب می شود.

وی با اشاره به گرم بودن آب و هوا و شکوفه دهی زودهنگام زردآلو در شهرستان مرند افزود: بارش سنگین برف و سرمازدگی در اوایل سال جاری میزان تولید زردآلو در این شهرستان را تا نصف تولید سال گذشته کاهش داد.

رئیس جهادکشاورزی مرند در خصوص پیش بینی میزان تولید زردآلو در مرند گفت: در سال جاری پیش بینی می شود میزان 20 هزار تن انواع زردآلو در این شهرستان تولید شود.

رحیم زاده با تاکید بر کیفیت بالای زردآلوی باغات شهرستان مرند خاطرنشان کرد: فرآورده های زردآلو در شهرستان مرند علاوه بر تامین مصارف داخلی، سالانه انواع برگه و قیسی این محصول از طریق بازارچه های سنتی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می شود.

تجار ترکیه بعد از بازدید از محصول زردآلو شهرستان مرند به کشور ترکیه برگشته تا با هیئت بلندپایه برای انعقاد قرارداد طی هفته آینده در شهرستان مرند حضور یابند.

روز سه شنبه نیز هیئتی پنج نفره متشکل از سرمایه گذاران و کارشناسان کشاورزی از کشور هلند وارد شهرستان مرند شده و بعد از بازدید از اراضی کشت زعفران در شهرستان متقاضی سرمایه گذاری و تولید زعفران در شهرستان مرند شدند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: زردآلو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: