کد خبر: ۱۸۵۴۳۴
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
0
عرضه رایانه های شخصی در فصل نخست 2016 افتی 12.5 درصد داشته که بیشتر از پیش بینی 11.3 درصدی شرکت IDC بوده است.

پول نیوز، سمیه علی اصغری- بنابر گزارش شرکت پژوهشی IDC، بازار رایانه های شخصی به نظر می رسد شرایطی بدتر از آنچه انتظار می رفت را تجربه می کند و در آینده نزدیک نیز شاهد بهبهود شرایط خود نخواهد بود. عرضه جهانی رایانه های شخصی در سال 2016 انتظار می رود افت 7.3 درصدی را نسبت به سال پیش تجربه کند. این در شرایطی است که تا پیش از این کاهش فروش 5.4 درصدی برای این بخش پیش بینی شده بود.

عرضه رایانه های شخصی در فصل نخست 2016 افتی 12.5 درصد داشته که بیشتر از پیش بینی 11.3 درصدی شرکت IDC بوده است. تحرکات نامطلوب بازار ارز، افت قیمت های کالاهای اساسی، بی ثباتی های سیاسی و تاخیرهای پیش بینی شده از جمله عوامل تاثیرگذار در این روند نزولی بوده اند.

این برای چهارمین ماه متوالی است که شاهد کاهش دو رقمی حجم عرضه در بازار رایانه های شخصی هستیم. به گفته کارشناسان، این رکود طولانی مدت بی سابقه است و امکان برخی بهبودها در آینده را تضعیف می کند. متاسفانه بازار رایانه های شخصی همچنان با چالش هایی پایا مواجه است و به نظر می رسد همچنان روند کاهشی فروش ادامه یابد.

در بازار رایانه های شخصی، عرضه دسکتاپ ها در سال 2016 انتظار می رود کاهش 8.7 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کند، در شرایطی که برای نوت بوک ها افت 6.3 درصدی پیش بینی شده است.

از نظر سهم بازار برخی تولیدکنندگان رایانه های شخصی، اچ‌پی کاهش 0.2 درصدی، اپل افزایش یک درصدی و IBM کاهش 0.6 درصدی را تجربه کرده اند.

ضعف در بازار رایانه های شخصی در صورتی همچنان ادامه دارد که رشد فروش برای دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها نیز افت کرده است. امکان بروزرسانی رایگان به ویندوز 10 و وابستگی مصرف کنندگان به دستگاه های دیگر و فشار مالی بر مصرف کنندگان از جمله عواملی هستند که همچنان تقاضا برای رایانه های شخصی را تحت تاثیر منفی قرار داده اند.

در سال 2017، کاهش 1.6 درصدی عرضه جهانی رایانه های شخصی نسبت به سال جاری پیش بینی شده است که در این میان برای دسکتاپ ها افت 4 درصدی و برای نوت بوک ها کاهش 0.1 درصدی انتظار می رود. در مقام مقایسه، پیش بینی شرکت IDC در ماه مارس به کاهش فروش کلی 1.1 درصدی، و افت 3.3 درصدی برای دسکتاپ ها و 0.4 درصدی برای نوت بوک ها اشاره داشت. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: