پول نیوز، سمیه علی
اصغری- تقاضای بالای داخلی،
بازارهای عقب مانده و زمینه مناسب برای صادرات، نیروی کار ارزان و مواردی دیگر از
این قبیل موجب شده تا صنعت خودروسازی چین به هرترتیب روزگار خوبی را سپری کند. از
سوی دیگر باید به اراده و انگیزه بسیار قدرتمند چینی ها برای دستیابی به تکنولوژی
روز در صنعت خودرو و کاستن از فاصله میان خود تا بروزترین خودروهای دنیا نیز توجه
داشت. از این رو در کنار خطوط مونتاژی تولیدکنندگان بزرگ جهان در این کشور شاهد
هستیم تولیدکنندگان داخلی نیز فعالیت بالایی دارند که از تولید مشترک تا ارائه
پلتفرم های به اصطلاح اختصاصی را شامل می شود.
حال شاید جالب باشد بدانیم در این بازار که گروههای صنعتی
زیادی حضور دارند کدامیک بیشترین سهم گردش پول و کسب درآمد را به خود اختصاص داده
اند، با پول نیوز همره باشید.
گروه صنعتی سی ان اچ تی سی(تولیدکننده خودروهای سنگین)
درآمد در سال 2015: برابر با 61.7 میلیارد یوآن
دفتر مرکزی: استان شاندونگ
گریت وال موتور
درآمد در سال 2015: برابر با 76 میلیارد یوآن
دفتر مرکزی: استان هبئی
گروه صنعتی واژیانگ( مالک کنونی فیسکر کارما)
درآمد در سال 2015: برابر با 115.4 میلیارد یوآن
دفتر مرکزی: استان چجیانگ
گروه هوانچن (مالک برند برلیانس)
درآمد در سال 2015: برابر با 160.5 میلیارد یوآن
دفتر مرکزی: استان لیائونینگ
گروه گوانگجو اتو (مالک برند جک)
درآمد در سال 2015: برابر با 195.4 میلیارد یوآن
دفتر مرکزی: استان گوانگ دونگ
چانگان اتو
درآمد در سال 2015: برابر با 297.8 میلیارد یوآن
دفتر مرکزی: پکن
گروه خودروسازی پکن(بایک)
درآمد در سال 2015: برابر با 345.2 میلیارد یوآن
دفتر مرکزی: پکن
دانگفنگ موتور
درآمد در سال 2015: برابر با 487.8 میلیارد یوآن
دفتر مرکزی: استان هوبئی
گروه فاو
درآمد در سال 2015: برابر با 515.9 میلیارد یوآن
دفتر مرکزی: استان جیلین
سایک موتور(مالک برند ام جی و ...)
درآمد در سال 2015: برابر با 1,202.5 میلیارد یوآن
دفتر مرکزی: شانگ های