May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۶۴۷۸
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
0
ذخایر شکر کشور مطلوب استپول‌نیوز- مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از موجودی مناسب ذخایر شکر کشور خبر داد و گفت: با توجه به میزان ذخایر موجود شکر این شرکت، نگرانی و مشکلی در رابطه با تنظیم بازار این کالای اساسی وجود ندارد.

از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری افزود: در حال حاضر ذخایر استراتژیک شکر کشور درحد مطلوب است و هر زمان نیاز باشد با توزیع به موقع، بازار شکر را تنظیم می کنیم.

وی اظهار داشت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و در راستای حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و جلوگیری از افزایش قیمت ها، هم اکنون بخشی از موجودی شکر شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت مصوب در بازار عرضه می شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران تمامی نیازهای صنایع و صنوف مختلف تولیدکننده شکر را با قیمت مصوب و براساس پروانه ی بهره برداری واحدهای تولیدی اعم از قنادی و شیرینی پزی در اختیار آنان قرار خواهد داد و این صنوف نگران تأمین شکر مورد نیاز خود نباشند.

قنبری با بیان این که یکی از مهمترین ماموریت ها و وظایف این شرکت حفظ ذخایر و تنظیم بازار کالاهای اساسی است، گفت: این اطمینان را به مردم و مصرف کنندگان می دهیم که هر زمان نیاز باشد با حضور به موقع در بازار و توزیع کالاهای در اختیار خود با قیمت مصوب، بازار را تنظیم و از ایجاد فشار و نوسانات قیمت ها جلوگیری خواهیم کرد.

 میزان نیاز سالیانه کشور به شکر سفید 2.2 میلیون تن است که 50درصد آن از تولیدات داخلی و 50 درصد از محل واردات شکرخام تامین می شود.

در سال های گذشته 300 هزار تن شکر جهت ذخایر استراتژیک وارد کشور می شد که به دستور وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم این میزان به 150 هزار تن کاهش یافته است.

سرانه مصرف شکر هر ایرانی بین 26 تا 30 کیلوگرم است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: شکر ، بازرگانی ، ماه رمضان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: