کد خبر: ۱۸۶۶۲۰
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
0
افزایش تولید پسته در سال 95پول‌نیوز- مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد با بیان اینکه برآورد می‌شود میزان تولید پسته در سال‌جاری حدود ۲۵۶ هزار تن باشد، گفت: تولید نسبت به سال قبل حدود ۸ هزارتن افزایش دارد.

رمضان روئین تن با بیان اینکه براساس گزارشات رسیده از استان‌ها، برآورد می‌شود امسال حدود ۲۵۶ هزارتن پسته در کشور تولید شود، اظهارداشت: سال گذشته میزان تولید ما نزدیک به ۲۵۰ هزارتن بود که این میزان در سال‌جاری حدود ۸ هزارتن افزایش دارد.

وی میزان صادرات این محصول را در سال گذشته حدود ۱۳۰ هزارتن عنوان کرد و ادامه داد: در دوماه نخست امسال نیز نزدیک به ۱۳ هزارتن پسته از کشور صادر شده است.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهادکشاورزی شرایط تولید پسته را در کشور مطلوب عنوان کرد و گفت: ما باغات پسته بسیار خوبی در کشور داریم و در مجموع روند تولید این محصول رو به رشد است. 
منبع: مهر
برچسب ها: تولید ، پسته ، افزایش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: