April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۶۶۵۳
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
0
این نقشه راه همسو با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و اجرای تفاهمنامه همکاری بین ارتباطات و فناوری اطلاعات با آموزش و پرورش و لزوم بکارگیری این فناوری در برنامه های آموزشی، پرورشی و دانش آموزی تعریف شده است.
پول‌نیوز- عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: نخستین اپراتور خدمات الکترونیکی دانش آموزی با هدف ارایه خدمات مناسب برای دانش آموزان ایرانی تشکیل شد.

 خسرو سلجوقی در نشست شورای فنی این وزارتخانه افزود: شماری از شرکت های بخش خصوصی و موسسه های اسلامی کنسرسیومی تشکیل داده اند که به عنوان یکی از نخستین اپراتورهای این بخش، خدمات الکترونیکی دانش آموزی را ارایه خواهد کرد.

به گفته وی، این طرح ذیل پروژه ده برابر کردن تولید محتوای داخلی و رویکرد کسب‌وکار دیجیتالی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی پیگیری و انجام می شود.

سلجوقی از امضای تفاهمنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این تفاهمنامه همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات و با توجه به لزوم همکاری با سایر نهادها و دستگاه های مسئول امضا شده است.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات افزود: چندین کارگروه تخصصی و تلفیقی برای پیگیری تفاهمنامه تشکیل شد تا نقشه راه و پروژه های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی و بر مبنای اصول تربیتی و اسلامی و حفظ شعایر دینی و اخلاقی ترسیم و در شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصویب کنند.

وی ویژگی های اصلی سیاست اقتصاد مقاومتی را درونزایی، برونگرایی و حضور و مشارکت مردمی برشمرد و گفت: این سیاست ها زمینه تمرکز و هر گونه اقدام در این باره را با محور حضور بخش خصوصی و مردمی در جریان طراحی و اجرای پروژه ها فراهم ساخته است.

سلجوقی افزود: در مناطق محروم و کمتر برخوردار نیز با بهره گیری از محل طرح های خدمات ارتباطی اجباری (uso) سعی می شود حمایت ها و اعتبارات لازم تامین شود تا همه از نتایج این طرح بهرمند شوند.

«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این نشست تاکید کرد باید در زمینه تولید محتوای بومی به اصول تربیتی، اخلاقی و اسلامی در فضای مجازی توجه ویژه شود.

در این نشست، نقشه راه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و پروژه های ذیل این نقشه راه تصویب شد.

این نقشه راه همسو با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و اجرای تفاهمنامه همکاری بین ارتباطات و فناوری اطلاعات با آموزش و پرورش و لزوم بکارگیری این فناوری در برنامه های آموزشی، پرورشی و دانش آموزی تعریف شده است.

پروژه 10 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب‌وکار دیجیتالی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی ذیل تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است که بر حمایت از تولید محتوای داخلی برای جایگزینی محتوای غربی تاکید دارد و از آغاز امسال آغاز شده و هدف آن افزایش دو برابری و تا پایان برنامه چشم‌انداز سال 1404 رشد 10برابری تولید محتوای بومی است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: اپراتور ، دانش آموزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: