May 2024 07 / سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۷۳۲۳
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
0
پول‌نیوز- شاخص کل بورس امروز (یکشنبه) با 71 واحد رشد به رقم 73 هزار و 743 واحد رسید.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، حجم و ارزش معاملات در بازار امروز، نسبت به روزهای گذشته، اندکی افزایش یافت و بر این اساس بیش از 943 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش دو هزار و 183 هزار میلیارد ریال در 64 هزار و 864 نوبت به فروش رسید.

نمادهای خساپا، پترول، خودرو، فاراک و فولاد با تاثیر مثبت سبب رشد شاخص و نمادهای وبملت و فملی با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد همه شاخص ها به جز شاخص بازار اول، افزایش داشته اند و بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 25 واحد، شاخص کل (هم وزن) 46 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 38 واحد، شاخص آزاد شناور 184 واحد و شاخص بازار دوم 486 واحد بالا رفت.

تنها شاخص منفی بازار یعنی شاخل بازار اول در معاملات امروز پنج واحد کاهش یافت.

در معاملات امروز، نمادهای چینی ایران، سرامیک های صنعتی اردکان، کاشی پارس، مس شهید باهنر و سرمایه گذاری آتیه دماوند دارای بیشترین رشد قیمت بودند و در مقابل نمادهای حق تقدم بیمه البرز دارو، فیبر ایران، داروسازی زاگرس فارمد پارس، فروسیلیس ایران و البرز دارو از بالاترین میزان کاهش قیمت برخوردار بودند.

**ارزش معاملات فرابورس به 736 میلیارد ریال رسید

به گزارش فرابورس ایران، در معاملات امروز 338 میلیون و 370 هزار ورقه بهادار در 29هزار و 132 نوبت به ارزش 736 میلیارد و 40 میلیون ریال داد و ستد شد.

آیفکس (شاخص فرابورس) امروز با طی کردن روند صعودی به میزان 3.2 واحد به عدد 773.8 رسید و بیشترین تاثیر مثبت را سهام پتروشیمی مارون روی این شاخص داشت.

ذوب آهن اصفهان با معامله 31 میلیون و 260 هزار سهم به ارزش 80 میلیارد و 750 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام را در بازار فرابورس به نام خود ثبت کرد. نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، بانک دی و سرمایه‌گذاری مسکن تهران هم پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

شرکت‌ آ.س.‌پ در کنار باغمیشه و کیمیای زنجان گستران بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام زغال سنگ طبس، قند چهارمحال و صنایع نسوز توکا با بیشترین افت قیمت روبرو شد.

همچنین در بازار اول 52 میلیون و 730 هزار ورقه بهادار به ارزش 78 میلیارد و 850 میلیون ریال داد و ستد شد و بیشترین حجم معاملات سهام در نماد گوهران امید رخ داد.

همچنین، 93 میلیون و 140 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 224 میلیارد و 800میلیون ریال خرید و فروش شد و بالاترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به ذوب آهن اصفهان بود.

امروز، اوراق تسهیلات مسکن با افزایش قیمت مواجه شد به طوری که هر ورقه آن در محدوده 858 تا 879 هزار ریال معامله شد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF ) نیز به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش دو میلیون و 480 هزار سهم به ارزش 33 میلیارد و 250 میلیون ریال اختصاص یافت.

در بازار اوراق با درآمد ثابت 251 میلیارد ریال داد و ستد انجام شد و بیشترین حجم و ارزش مبادلات این بازار در اختیار اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا3» به ارزش 115 میلیارد ریال بود.

ارزش معاملات تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی نیز در این بازار بیش از 207 میلیارد ریال بود و بیششترین ارزش معاملات در نماد «اخزا5» رقم خورد.

در روز جاری نماد معاملاتی شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد پس از ارائه اطلاعات واقعی بازگشایی شد و در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی مارون برای برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده صاحبان سهام متوقف شد.
برچسب ها: شاخص کل بورس ، سهم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: