کد خبر: ۱۸۸۰۷۰
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
0
اداره آمار اتحادیه اروپا از افزایش فقر در اروپا خبر دادپول‌نیوز - خبرگزاری آلمانی د پ ا اعلام کرد که اداره آمار اتحادیه اروپا در آخرین گزارش خود نسبت به افزایش فقر در کشورهای این اتحادیه خبر داد.

به گفته د پ آ ، در این گزارش آمده است که این اتحادیه نبست به هدف خودش که رقم تعداد افردی که فقیر هستند را می خواهد کاهش دهد , خیلی دور است. تنهادر سال 2010 بیش از 118 میلیون نفر در اروپا فقیر بودند و هدف اتحادیه اروپا این شد که تا سال 2020 این رقم را به کمتر از 100 میلیون یعنی 18 میلیون نفر کاهش دهد. در حالی که در سال 2010 , تنها 23/8 دهم درصد شهروندان اتحادیه اروپا در مرز فقر یا انزوای اجتماعی گرفتار شدند که این مقدار در طول 4 سال (2010 - 2014) به 24/4 درصد رسید.

در حال حاضر 122 میلیون نفر در اتحادیه اروپا یا فقیر هستند یا با انزوای اجتماعی مواجه هستند .

بنا به این گزارش یونان و اسپانیا به ویژه در سالهای اخیر , با افزایش فقر مواجه شده اند که یکی از دلیل های آن نیز وضعیت اقتصادی بحران مالی اروپا است که موجب بیکاری و از بین رفتن شغل هایی با درآمد های پایین شده است.

در گزارش اتحادیه اروپا آمده است که یکی از کشورهای دیگر که ممکن است وضعیت اقتصادی در آنجا بد شود بریتانیا بعد از تصمیم برگزیت است.در آلمان نیز اشخاصی که در معرض خطر فقر و یا انزوای اجتماعی هستند نیز در سال 2014 , شانزده ونیم میلیون نفر یعنی 20/6 درصد جمعیت این کشور بودند.

پایین ترین ریسک فقر در اروپا در کشور ایسلند بوده است که فقط 11 درصد از مردم این کشور در سال 2014 نگران مشکلات اقتصادی بودند.
در اتحادیه اروپا کسی به عنوان فقیر محسوب می شود که با کمتر از 60 درصد حقوق میانگین آن کشور بخواهد زندگی کند.
برچسب ها: فقر ، اتحادیه اروپا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: