کد خبر: ۱۸۸۳۳۴
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
0
وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود برآورد می‌شود تولید گردو نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی دارد، گفت: هنوز نمی‌توان آمار دقیقی در این زمینه بیان کرد و در آینده‌ای نزدیک این اعداد مشخص و اعلام خواهد شد.
پول‌نیوز- رئیس اتحادیه باغ‌داران استان تهران با بیان اینکه امسال تولید گردو رشد قابل توجهی دارد، گفت: شرایط تولید و مصرف بادام به گونه‌ای نیست که حتما واردات انجام شود.

مجتبی شادلو با بیان اینکه امسال وضعیت باغات گردو بسیار مطلوب است، اظهارداشت: بحث تامین آب در مناطق گردو خیز یکی از مشکلات اصلی ما است که امسال شرایط نسبت به سالیان قبل بهتر شده و مشکلی در این زمینه نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود برآورد می‌شود تولید گردو نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی دارد، گفت: هنوز نمی‌توان آمار دقیقی در این زمینه  بیان کرد و در آینده‌ای نزدیک این اعداد مشخص و اعلام خواهد شد.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران درباره وضعیت تولید بادام در سال‌جاری اضافه کرد: وضعیت تولید این محصول نسبتا مطلوب است.

شادلو با بیان اینکه درخت باداوم بسیار زود گلده است و چه در مناطق سردسیری، چه گرمسیری و چه نیمه گرمسیری اولین درختی که گل می‌دهد، بادام است، افزود: این مساله باعث می‌شود هنگام سرمازدگی محصول بادام آسیب ببیند و تولید آن را با خطر مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، بهره وری بالا یکی از مهم‌ترین ملاک‌های تولیدکنندگان است، بنابراین آن‌ها به این مساله توجه دارند که کشت و تولید چه محصولی برایشان سود بیشتری دارد.

رئیس اتحادیه باغ‌داران استان تهران با بیان اینکه تولید بادام مناسب مناطق کم آب و کشت دیم است، افزود: معمولا کشاورزان در مناطق پرآب اقدام به کشت محصولات دیگری می‌کنند.

شادلو، واردات بادام و حضور بادام‌های خارجی در بازار را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: در کشور ما انواع خشکبار از جمله گردو، بادام، فندق، تخمه آفتاب‌گردان، تخمه کدو و غیره تولید می‌شود که معمولا این خشکبار با هم مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می‌گیرد، بنابراین شرایط به گونه‌ای نیست که بگوییم حتما نیاز به واردات بادام است و اگر نوع خارجی این محصول هم نباشد به مشکلی در این زمینه برنمی‌خوریم.

به گفته وی، بادام‌های خارجی موجود در بازار چندان مورد استقبال مصرف کنندگان قرار نمی‌گیرد، چراکه طعم و کیفیت تولید داخل را ندارند.

شادلو با بیان اینکه ۱۰ درصد تولید بادام کشور در مناطق سردسیری و عمده تولید در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری انجام می‌شود، افزود: امسال تولید بادام در مناطق سردسیری مقداری با مشکل مواجه شده است.
منبع: مهر
برچسب ها: گردو ، خشکبار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: