May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۸۳۷۶
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
0
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور دو دیپلمات روس را اخراج کرده است.
آمریکا ۲ دیپلمات روس را اخراج کردپول‌نیوز-به نقل از رویترز،‌ ایالات متحده آمریکا دو مقام دیپلمات را در پاسخ به «حمله پلیس روسیه به یک دیپلمات آمریکایی در مسکو در اوایل ماه جاری میلادی» از این کشور اخراج کرد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «در روز هفدهم ژوئن،‌ دو مقام روس را در پاسخ به این حمله اخراج کردیم.»

کربی در نخستین اظهارنظرها در این رابطه به مخالفت با اظهارات وزیر خارجه روسیه در این زمینه پرداخت؛ اظهاراتی که در آن ادعا شده است که پلیس با بررسی مدارک شناسایی در حال محافظت از سفارت بوده است.

 وی به خبرنگاران گفت: «در روز ششم ژوئن یک دیپلمات آمریکایی که خود را معرفی نیز کرده بود، تحت پروتکل‌های حمایت از اعضای سفارت این کشور وارد مجموعه کنسولگری و سفارت آمریکا شده بود که توسط پلیس روسیه هدف قرار گرفته است.»

وی افزود: «این اقدام تحریک‌آمیز بوده و امنیت کارکنان ما را به خطر می اندازد. اظهار نظر روسیه در مورد نامعلوم بودن هویت شخص و محافظت پلیس این کشور از سفارت آمریکا غیر واقعی است.»

کربی پنجشنبه گذشته اعلام کرد که این موضوع توسط «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای روس وی مطرح شده است و واشنگتن می‌خواست که موضوع فعلا خصوصی باقی بماند.  
منبع: ایلنا
برچسب ها: آمریکا ، دیپلمات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: