May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۸۶۴۹
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
0
پول‌نیوز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: در دشت مهران در شرایط کنونی شاهد کاهش سالانه پنج میلیون مترمکعبی آب برابر با 70 سانتی‌متر هستیم.

«ذوالفقار مهدی‌زاده» در نشست شورای حفاظت از منابع آب در استانداری ایلام با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زمینی کشور اظهار کرد: قرار است در طول برنامه ششم توسعه وضعیت مخازن ذخیره آب کشور تثبیت و در یک بازه 15 تا 20 ساله به حالت قبل از تعادل برسد.

وی انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت آب‌های زیرزمینی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق این موضوع اعلام و تأکید کرد: دشت‌های مهران و موسیان در استان ایلام به عنوان پایلوت این طرح انتخاب‌شده‌اند که در دشت مهران در شرایط کنونی شاهد کاهش سالانه پنج میلیون مترمکعبی آب برابر با 70 سانتی‌متر هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام ادامه داد: 224 حلقه چاه در محدوده دشت مهران وجود دارد که 195 حلقه در بخش کشاورزی، 12 حلقه در بخش شرب و 17 حلقه نیز در بخش صنعت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مهندس «شاپور پولادی» - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز بر تشکیل کمیته‌ای در فرمانداری مهران به منظور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی به منظور کاهش بهره‌برداری از ظرفیت سفره‌های زیرزمینی تأکید کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ایلام ، آبفا ، دشت مهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: