کد خبر: ۱۸۸۷۰۴
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
0
مراسم تشییع پیکر «برهان وانی» علی رغم اعلام حکومت نظامی تبدیل به صحنه تظاهرات چند ده هزار نفری مردم مسلمان کشمیر شد.
شمار شهدا و زخمی های کشمیر از مرز 300نفر گذشتپول‌نیوز- نیروهای امنیتی هند دستکم ۳۰ تن از مسلمانان منطقه «جامو و کشمیر» را به شهادت رساندند و بیش از ۳۰۰ نفر را زخمی کردند.

به نقل از «اکسپرس نیوز»، نیروهای امنیتی هند پس از آنکه «برهان وانی» مبارزه و مجاهد ۲۲ ساله کشمیری را به شهادت رساندند دستکم ۳۰ نفر از مسلمانان منطقه «جامو و کشمیر» را به شهادت رسانده و بیش از ۳۰۰ تن دیگر را زخمی کردند.

مراسم تشییع پیکر  «برهان وانی» علی رغم اعلام حکومت نظامی تبدیل به صحنه تظاهرات چند ده هزار نفری مردم مسلمان کشمیر شد. تمام وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها در کشمیر قطع شده است.

به دنبال کشته شدن  بیش از ۳۰ مسلمان کشمیری به دست نیروهای امنیتی هند، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل ضمن اظهار نگرانی از کشته شدن غیر نظامیان بی گناه در این منطقه، از دولت هند خواست تا این مسئله را از طریق مذاکرات حل و فصل کند.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند که برای سفری چهار روزه به آفریقا رفته بود به دهلی نو برگشته است تا با تشکیل جلسه ای با حضور مقامات امنیتی دولت هند اوضاع امنیتی منطقه جامو و کشمیر را مورد بررسی قرار دهد.

«راج نات سینگ» وزیر کشور هند نیز که قرار بود برای شرکت در اجلاس امنیتی هند و آمریکا به واشنگتن سفر کند، سفر خود به آمریکا را به تعویق انداخت.

 لازم به ذکر است که روز جمعه (۱۸ تیر) «برهان وانی»، رهبر ۲۲ ساله گروه جدایی طلب «حزب المجاهدین»، به ضرب گلوله نیروهای نظامی هند کشته شد و مرگ وی موجی از تظاهرات به راه انداخت.

منبع: مهر
برچسب ها: شهدا ، کشمیر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: