April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۰۱۳
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
0
90 درصد تجهیزات پزشکی و بیمارستانی ویتنام از خارج وارد می شود و این در حالی است که ایران سالانه ده ها میلیون دلار تجهیزات پزشکی به 44 کشور دنیا صادر می کند.
 پول‌نیوز -ویتنام روز جمعه از نخستین حضور شرکت های داروسازی ایران در نمایشگاه بین المللی پزشکی و داروسازی این کشور جنوب شرق آسیا خبر داد.

تارنمای 'تالک ویتنام' روز جمعه اعلام کرد این نمایشگاه با مشارکت دستکم 280 شرکت از 25 کشور از جمله ایران، آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هند، کره، و چین در 350 غرفه برگزار می شود.

این تارنما نوشت: جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در این نمایشگاه بین المللی پزشکی و دارویی ویتنام که هر دو سال برگزار می شود، شرکت می کند و محصولات دارویی خود را عرضه خواهد کرد.

'تالک ویتنام' با اشاره به سفر اسفند ماه سال گذشته 'ترونگ تان سانگ' رئیس جمهوری وقت ویتنام و هیأت همراه به ایران و رایزنی با مقام های بلندپایه کشورمان، نوشت: در این سفر مقام های دو کشور توافق کردند تجارت دو کشور را طی پنج سال آینده به دو میلیارد دلار برسانند.

این نمایشگاه بین المللی دارو و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی ویتنام قرار است از 11 تا 13 اوت (21 تا 234 مرداد آینده) در 'هوشی مینه' برگزار شود.

این بزرگترین رویداد ویتنام در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است. شهر هانوی ویتنام نیز ماه دسامبر (اردیبهشت) شاهد برگزاری نمایشگاه دارویی و تجهیزات پزشکی است.

شرکت های بین المللی دارویی و تجهیزات پزشکی طی سال های اخیر در بازار پر کشش ویتنام رسوخ کرده اند و در این میان کمبودهایی کماکان در این بازار مشهود است.

میزان کل معاملات بازار سلامت از جمله دارو، آرایشی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی و مکمل ها در جهان یکهزار میلیارد دلار و در ایران طی سال 2014 میلادی چهار میلیارد و 200 میلیون دلار بوده است.

ارزش بازار دارو و تجهیزات پزشکی در ویتنام حدود 800 میلیون دلار بوده و انتظار می رود این عدد در سال جاری میلادی به یک میلیارد و 200 میلیون دلار و در سال 2018 میلادی به یک میلیارد و 800 میلیون دلار برسد.

90 درصد تجهیزات پزشکی و بیمارستانی ویتنام از خارج وارد می شود و این در حالی است که ایران سالانه ده ها میلیون دلار تجهیزات پزشکی به 44 کشور دنیا صادر می کند.

هدف ایران برای چشم انداز سال 1404 نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون دلار صادرات دارو است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ویتنام ، ایران ، داروسازی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: