May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۳۸۳
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
۱
صالحی گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در جلسه این کمیسیون گفت که 32 تن آب سنگین به آمریکا فروخته شده و پول آن را نیز دریافت کرده ایم.
پول 32 تن آب سنگین را از آمریکا گرفته ایمپول‌نیوز- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در جلسه این کمیسیون گفت که 32 تن آب سنگین به آمریکا فروخته شده و پول آن را نیز دریافت کرده ایم.

اسدالله قره خانی الوستانی در کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مطلب، اظهار کرد: علی اکبر صالحی در جلسه این کمیسیون توضیحاتی درباره برنامه ریزی و سیاستگذاری سازمان انرژی اتمی در مسائل مختلف، احداث نیروگاه های جدید و فروش آب سنگین بیان کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: معاونان این سازمان نیز در جلسه امروز به تناسب مسئولیت و شرح وظایف، مطالبی را عنوان و گزارشی ارایه کردند.

وی گفت:بیشتر سوالات نمایندگان از رئیس سازمان انرژی اتمی درباره برنامه ریزی های آتی این سازمان،مباحث پسابرجام و بحث فروش آب سنگین اراک به آمریکا بود.

این نماینده مجلس گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد که 32 تن آب سنگین به آمریکا فروخته شده و پول آن را نیز دریافت کرده ایم، که در واقع ابتدا پول دریافت کرده و به دلیل احتمال بدعهدی آنها سپس آب سنگین تحویل داده شده است.

نماینده مردم علی آبادکتول با اشاره به گفته های صالحی در مورد فروش آب سنگین و آغاز مذاکرات با روس ها، تصریح کرد: برخی کشورهای اروپایی نیز تقاضای خرید آب سنگین داشته اند؛ البته در این گونه موارد باید کشورهایی که خریدار و فروشنده هستند، حتما مشخص باشند.

قره خانی الوستانی با اشاره به احداث و کلنگ زنی دو نیروگاه در بوشهر نیز اظهار داشت: یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بحث احداث دو نیروگاه جدید در بوشهر بود که بعضی از موارد فنی بین ایران و کارشناسان روسیه مورد اختلاف نظر است و در صورتی که مرتفع شود، ممکن است تا پایان سال کلنگ زنی انجام گیرد.

وی همچنین درباره استمرار اجرایی شدن فعالیت هسته ای پسابرجام گفت: صالحی تصریح کرد که این فعالیت ها اعم از تولید کیک زرد، آب سنگین اراک، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی، اکتشاف و تولید همه در محورهای چندگانه در حال انجام است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: صالحی گفت که در بخش دیگری از فعالیت ها با شرکت های فرانسه در مورد گداخت هسته ای نیز مباحثی انجام شده است.

قره خانی الوستانی به نقل از معاون رئیس جمهوری خاطر نشان کرد:

اگر بتوانیم در بخش انرژی هسته ای سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم و نیروگاه ها را توسعه دهیم صرفه بسیاری خواهد داشت.

این نماینده مجلس گفت: صالحی معتقد است توسعه نیروگاه ها ضمن اینکه آلودگی زیست محیطی ندارد، در صورتی که درصدی از تولید به سمت نیروگاه هسته ای سوق یابد نیز مقرون به صرفه است.

وی همچنین افرود: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که نیازمند به سرمایه گذاری کلان در مراحل اولیه این طرح هستیم.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آب سنگین ، انرژی اتمی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مجید
Iran, Islamic Republic of
20:59 - 1395/04/28
با سلام
پس چرا وضع سازمان انرژی اتمی از لحاظ مالی اینقدر خراب است.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: