May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۵۸۸
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
0
میرزایی گفت: ثبت جهانی فرش دستباف ورامین در قالب ثبت نشانه های جغرافیایی با معاهدات بین المللی در سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO و با همت و پیگیری های اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران و همراهی و همکاری مرکز ملی فرش ایران، اداره کل حمایت از مالکیت صنعتی کشور انجام گرفت.
پول‌نیوز- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین از ثبت جهانی نقشه فرش ورامین خبر دادو گفت: نقشه فرش دستباف این شهرستان در سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO وابسته به سازمان ملل متحد به ثبت رسید.

حسن میرزایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به استناد نامه مرکز ملی فرش ایران، فرش دستباف ورامین به عنوان برند و استاندارد جهانی مورد اطمینان در اصالت طرح، نقش و کیفیت برای متقاضیان و خریداران خارجی شناخته و ثبت جهانی شده است.

وی گفت: ثبت جهانی فرش دستباف ورامین در قالب ثبت نشانه های جغرافیایی با معاهدات بین المللی در سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO و با همت و پیگیری های اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران و همراهی و همکاری مرکز ملی فرش ایران، اداره کل حمایت از مالکیت صنعتی کشور انجام گرفت.

میرزایی افزود: WIPO یکی از 16 آژانس تخصصی سازمان ملل است که برای تشویق خلق آثار خلاقانه در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان فعالیت دارد و هم اکنون 184 کشور در آن عضو بوده و 24 معاهده بین المللی را مدیریت می کند.

وی تصریح کرد: ورامین یکی خاستگاه های هنرفرش بافی در کشور محسوب می شود که از سالیان دور توانسته علاقمندان بی شماری از سراسر جهان به خود جلب کند و برگزاری چندین نمایشگاه فرش که با همت اتحادیه های فرش دستباف و فرش و موکت و شرکت تعاونی فرش شهید بهشتی برگزار شده بااستقبال بسیار خوب علاقمندان به فرش دستباف همراه شده است.

میرزایی گفت: از نقشه های اصیل فرش دستباف ورامین می توان به طرح های مینا خانی یاد کرد که هم اکنون به ثبت آثار ملی ایران نیز رسیده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین از طرح های شاه عباسی، پاشتری، طرح حوضی، طرح ظل السلطان جدید و قدیم ، طرح لچک ترنج و طرح قلم مشکی به عنوان دیگر طرح های مهم فرش ورامین یاد کرد.

میرزایی گفت: قالیبافی در منطقه ورامین پیشینه ای دیرینه دارد و دستبافته های فرش ورامین با قدمت زیادی شامل انواع قالی و گلیم به کشورهایی نظیر آمریکا ، فرانسه ، ایتالیا و آلمان صادر می شود.

وی افزود: با همت هنرمندان شهرستان، سالانه بیش از یک هزار متر مربع فرش دستبافت در ورامین تولید می شود که در صورت توجه به آن می توان زمینه توسعه فعالیت و نیز صادرات آن را فراهم کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فرش ورامین ، نقشه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: