April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۸۶۸
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸
0
 پول‌نیوزمدیر کل سازمان بازرگانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه میزان صادرات فعلی ایران به ویتنام را حدود ۳۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: قصد داریم با توجه به واردات ۱۳۸ میلیارد دلاری از ویتنام صادرات خود را به این کشور به دو میلیارد دلار برسانیم.

سید مجتبی موسویان‌ ریزی، با اشاره به این‌که ویتنام یکی از شرکای اصلی تجاری ایران است، بیان کرد: در سال ۱۳۹۳ یک کارگروه با وزارت کشاورزی و سازمان توسعه روستایی به منظور توسعه صادرات و تهاتر کالا ایجاد شد، چرا که با توجه به بالابودن میزان صادرات ایران به ویتنام نسبت به واردات، موازنه تجاری به نفع ایران است و ویتنام یکی از بازارهای اصلی ایران در آسیای جنوب شرقی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: دور دوم این نشست‌ها هفته گذشته در سطح معاونان وزیران در ویتنام برگزار شد و در این نشست دومین دور کارگروه مشترک به انجام رسید. در این کارگروه سندی امضا و صورت جلسه‌ای تنظیم شد. در این سفر هیات تجاری نیز به ویتنام رفت تا واردات کالاهایی نظیر گچ، خمیر، خشکبار، پتروشیمی، مواد شیمیایی، شیلات، فرش‌ ماشینی، خرید کائوچو، مواد معدنی، غذایی و قیر مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل سازمان بازرگانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه در ادامه با بیان این‌که در سند امضا شده میان دو کشور پیشنهادات ویتنامی‌ها نیز مدنظر قرار گرفت، اظهار کرد: ویتنامی‌ها نیز پس از برگزاری دور دوم کارگروه به منظور پیگیری مسائل به ایران آمدند و از بندرعباس و اصفهان بازدید کردند. این هیات پنج نفره از ویتنام در بخش‌هایی از جمله بانک، کشاورزی، سیمان و قیر فعال بودند.

موسویان ریزی با بیان این‌که در حال حاضر موازنه تجاری بین ایران و ویتنام یک به ۱۲ به سود ایران است، بیان کرد: قصد داریم میزان تجارت خود با ویتنامی‌ها را طی سه تا چهار سال آینده به دو میلیارد دلار برسانیم. در حال حاضر نیز صادرات ایران به ویتنام حدود ۳۵۰ میلیون دلار است و ما می‌دانیم ویتنامی‌ها در حدود ۱۳۸ میلیون دلار به ایران صادرات دارند و رسیدن به رقم دو میلیارد دلار برای ما عدد دور از ذهنی نیست.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ایران ، ویتنام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: