May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۰۶۵
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
0
پول‌نیوزرئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شرکت هلدینگ (lac) مجارستان در زمینه تامین بذرصیفی جات ،نهال ، نوغانداری ،پرورش زنبور عسل و اسب ، گیاهان دارویی و احداث کارخانه فرآوری لبنی با جهاد کشاورزی خراسان شمالی تفاهم نامه امضاء می کند.

عبدالله یوسفی عصر شنبه در یک نشست خبری که با حضور معاون بازاریابی شرکت هلدینگ (lac) برگزار شد اظهار کرد: ظرفیت های استان را در زمینه تولید بذر ، نهال ، نوغانداری ،پرورش اسب و تولید آبزیان مشخص کرده ایم تا در این زمینه بعد از این که کارهای کارشناسی انجام گرفت بتوانیم به یک تفاهم نامه دست یابیم.

وی افزود: شرکت هلدینگ (lac) مجارستان علاوه بر سرمایه گذاری در این خطه از کشور ، تکنولوژی مدرن هر یک از این صنایع را که به استان می آورد باید برای انتقال دانش نیز اقدام کند.

یوسفی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با این تفاهم نامه و سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی به شاخص های مناسبی در کشور برسیم.

وی افزود: در حال حاضر 100 هکتار زمین برای تولید نهال و بذر در استان آماده است و به محض امضاء تفاهم نامه این بخش عملیاتی می شود.

وی به 130 هکتار توتستان در استان اشاره کرد و گفت: این اراضی به صورت سنتی کشت می شوند و درصدد هستیم تا فرآوری این محصول و تبدیل نوغان به حریر از تکنولوژی این هلدینگ استفاده نماییم.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت در زمینه فرآوری گیاهان دارویی و فراهم کردن بازار فروش برای این محصول و همچنین فرش ترکمن نقش اساسی را در تمام اروپا ایفا کند. 

معاون بازاریابی شرکت هلدینگ (lac) مجارستان هم در این جلسه گفت: خراسان شمالی در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت های مناسبی است و در طی این مدت کوتاهی که در این استان اقامت داشتم نقاط قوت زیادی را در این خطه از ایران مشاهده کردم.

پیتر نایگ افزود: در ابتدای کار بایستی نوع خاک و موقعیت اقلیمی این منطقه توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوانیم زمینه کشت هر نوع بذر ، نهال و سیفی جات دیگر را در این استان فراهم می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کشور مجارستان درانتقال تکنولوژی ،پرورش زنبور عسل و اسب ،گیاهان دارویی و احداث کارخانه فرآوری لبنی آماده هر نوع همکاری می باشد و در این را با اطمینان کامل قول همکاری را خواهیم داد.

وی تصریح کرد: ما احتیاج کامل به دریافت اطلاعات در زمینه این صنایع کوچک از طرف مسئولان استانی را داریم تا بتوانیم هر چه سریعتر به یک تفاهم نامه عملیاتی دست یابیم.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: