May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۱۱۹
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
0
معاملات مسکن در تهران افزایش یافتپول‌نیوز - رییس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد: در تیرماه سال جاری تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن تهران ۱۶.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال افزایش یافت اما تعداد معاملات کل کشور با کاهش ۵۷ درصدی همراه بود.

حسام عقبایی در گفت و گویی اظهار کرد: در تیرماه سال جاری در شهر تهران ۱۶ هزار و ۴۹۹ قرارداد خرید و فروش مسکن به امضا رسید. این رقم در مدت مشابه سال قبل  ۱۴ هزار و ۱۸۷ مورد بود که رشد ۱۶.۲ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در بخش اجاره نیز در شهر تهران ۲۱ هزار و ۸۳۸ قرار داشتیم که با توجه به رقم ۲۰ هزار و ۶۴۳ مورد سال گذشته، قراردادهای اجاره ۵.۷ درصد افزایش یافته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور همچنین آمار خرید و فروش مسکن کل کشور را اعلام کرد و گفت: در تیرماه سال جاری ۵۳ هزار و ۸۶۵ قرارداد خرید و فروش در کل کشور امضا شد. این رقم در مدت مشابه سال قبل ۸۴ هزار و ۵۴۹ مورد بود که کاهش ۵۷ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

عقبایی ادامه داد: در اجاره کل کشور نیز آمار نسبت به ماه مشابه سال قبل اندکی کاهش یافت. در تیرماه امسال ۷۱ هزار و ۶۵۵ قرارداد اجاره به ثبت رسید و با توجه به تعداد ۷۴ هزار و ۷۲۳ قرارداد اجاره سال قبل با کاهش ۴.۲ درصدی مواجه بودیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: