کد خبر: ۱۹۰۳۳۲
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
0
وزیر موقت اقتصاد اسپانیا ابراز امیدواری کرد که سال 2016 با یک رشد اقتصادی 2.9 درصد که دو دهم درصد بیشتر از پیش بینی اولیه بوده ، به پایان برسد .
پول‌نیوز - «لوییس د گندوس» وزیر موقت اقتصاد اسپانیا ابراز امیدواری کرد که سال 2016 با یک رشد اقتصادی 2.9 درصد که دو دهم درصد بیشتر از پیش بینی اولیه بوده ، به پایان برسد .

به گزارش خبرگزاری افه، د گیندوس در جمع خبرنگاران در شهر چینی 'چنگدو' محلی که نشست وزیران اقتصاد و رییسان بانک های مرکزی جی 20 در آن حضور دارند گفت: هرچه سریعتر باید در اسپانیا دولتی تشکیل شود که به تصمیم گیری ها در این کشور کمک کند .

وی ادامه داد: بر اساس آنچه که تصویر اقتصاد کلان که در آن نخستین گام برای توسعه بودجه آینده از سوی دولت آینده است ، مشاهده می کنیم که سال 2016 سالی قوی در رشد اقتصادی در حدود 3 درصد و به طور خاص 2.9 درصد است .

وزیر موقت اقتصاد اسپانیا با توجه به پیش بینی هایی دولت برای سال 2017 دربه روز رسانی چارچوب اقتصاد کلان گفت: که این روند ممکن است کند شود چیزی که به گفته وزیر اقتصاد سازگار و همسو با روند منطقه یورو و مجموع اقتصاد جهانی است .

وزیر اسپانیایی در این راستا انتظار دارد که گزارش مرکز نظر سنجی جمعیت فعال اسپانیا برای سه ماهه دوم سال که هفته آینده منتشر خواهد شد ، بیانگر یک افزایش مهم اشتغال و یک کاهش قابل توجه بیکاری باشد .

افزون بر آن، در هفته آینده میزان رشد تولیدات ناخالص داخلی اسپانیا نیز منتشر خواهد شد .

د گیندوس بااشاره به اعلام رشد اقتصادی از سوی بانک مرکزی اسپانیا به یک رشد هفت دهم درصدی در دومین سه ماهه سال ، رقمی که به گفته وزیرنشان از رشد اقتصاد اسپانیا دارد و به طور بسیار آشکاری با سایر شرکای اتحادیه اروپا متفاوت می باشد .

وزیر اقتصاد موقت از سوی دیگر بر اهمیت حفظ رشد اقتصادی در حدود 2.5 درصد تاکید کرد زیرا به عقیده وی ، با این روش مهار کسری بودجه دولتی در زیر هدف سه درصد کاملا ممکن خواهد بود .

وی افزود : بهترین گزینه برای اسپانیا ، ادامه کاهش کسری بودجه عمومی با یک مسیر مناسب است و اساسا بستگی به حفظ رشد اقتصادی این کشور دارد زیراکه این رشد در حول 2.5 درصد حفظ شود .

در این رابطه ، وزیر اسپانیایی تاکید کرد که حفظ این رشد برای دولت اساسی بوده طوری که به عقیده او باعث اعتماد مقامات اقتصادی خواهد شد .

به گفته د گیندوس اقتصاد اسپانیا طبق آمارهایی که در طول شش ماهه نخست سال از فعالیت و اشتغال داریم ، مثبت بودند اما این روند برای همیشه دوام نخواهد داشت .

وی خاطرنشان ساخت :وضعیت اقتصاد جهانی دشوار است و به همین دلیل طول دادن سردرگمی، بدون شک یک مسیر خوبی از نظر حفظ رشد اقتصادی در اسپانیا نیست .

اگر اسپانیا موفق شود که باسرعت به یک دولت با ثبات و برنامه مدون اقتصادی و بودجه هایی که در مسیر بروکسل باشد، جنبش قابل توجه و مهمی را می توان برای اقتصاد اسپانیا تصور کرد .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: