May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۳۵۷
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
0
عباسی افزود: سومين تصفیه خانه فاضلاب اراك به روش لجن فعال كه در سال 1391 با حضور وزير وقت نيرو به بهره برداري رسيد یکی از مدرن ترین و باکیفیت ترین تصفیه خانه های سطح کشور است که ظرفیت آن تا 350 هزار نفر قابل ارتقاء است.
پول‌نیوز- رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر اراک به همراه کارشناسان مرکز، معاون برنامه ریزی شهرداری، مدیرعامل سازمان پارک ها، نماینده معاون خدمات شهری شهرداری و جمعي از مديران شركت آب و فاضلاب و مدير امور آبفا اراك با حضور در محل تصفیه خانه فاضلاب  شهر اراك از تأسیسات، فرآیند تصفیه و پساب خروجی فاضلاب بازدید كردند.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، مهندس حشمت اله عباسی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت تصفیه خانه فاضلاب اراك گفت: فاضلاب شهر اراك توسط 3 تصفیه خانه فاضلاب25هزار،80هزار و 250 هزار نفري تصفيه مي شود كه فرايند تصفيه 2 تصفيه خانه  اول بركه تثبيت و فرايند تصفيه سومين تصفيه خانه لجن فعال است.

وی افزود: سومين تصفیه خانه فاضلاب اراك به روش لجن فعال كه در سال 1391 با حضور وزير وقت نيرو به بهره برداري رسيد یکی از مدرن ترین و باکیفیت ترین تصفیه خانه های سطح کشور است که ظرفیت آن تا 350 هزار نفر قابل ارتقاء است.

مهندس عباسی، در رابطه با اجرای شبکه فاضلاب شهر اراک بیان کرد: هم اکنون 90 درصد شهر اراک تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته است که با برنامه ریزی های صورت گرفته این پروژه ظرف امسال و سال آینده تکمیل خواهد شد.

 مدیر امور آب و فاضلاب شهر اراک با ابراز اطمینان از کیفیت پسآب خروجی تصفيه خانه فاضلاب شهر اراك، اظهار داشت: پساب خروجي اين تصفيه خانه توسط آزمايشگاه مركزي آب و فاضلاب شركت كه يكي از بزرگترين و معتبرين آزمایشگاه هاي کشور ، معتمد سازمان محیط زیست و داراي استاندارد بين المللي 17025  است به طور مستمر آزمايش مي شود.

وی همچنین از سم پاشی سطوح استخرهای تصفیه خانه و منهول های سطح شهر به منظور كنترل آفت ها و مبارزه با بيماري ها خبر داد و تصریح نمود: عمليات شست و شوی تصفیه خانه ، منهول ها و شبكه جمع آوري فاضلاب  شهر اراک با هدف كنترل حشرات و همچنین عوامل انتقال بيماري هر ساله انجام می شود که گامي در جهت ارتقاء سلامت و بهداشت عمومي جامعه  است.

عباسی ادامه داد: خروجی پسآب تصفیه خانه فاضلاب اراك هم اکنون 750 الی 800 لیتر بر ثانیه می باشد که بخشی از آن برای مصارف کشاورزی، بخشی به صنعت و قسمتی به تالاب میقان انتقال داده می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک، اضافه کرد: از نظر قانونی خروجی پسآب به شركت سهامي آب منطقه ای استان تحویل داده می شود و به عبارت دیگر متولی توزیع آن، آب منطقه ای است. اما اخیراً نظام نامه ای به ما ابلاغ شده که بر اساس آن، امور آب و فاضلاب می تواند بطور مستقیم ورود کرده و پسآب را طبق استانداردها به سرمایه گذاران بدهد.

وی در این راستا عنوان کرد: با توجه به مشخص شدن سهم شهر اراک از پسآب فاضلاب مذاکراتی با شهرداری انجام و مقرر شده است، براساس درصد تعیین شده، آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز از طریق لوله کشی به شهر انتقال داده شود.

در ادامه بازديد دکتر علیرضا فقیهی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر اراک ، هدف از بازدید انجام گرفته را بررسی کیفیت و سلامت پسآب خروجی تصفيه خانه فاضلاب اراك عنوان کرد که طبق قرارداد شهرداری با امورآب و فاضلاب مقرر شده است به منظور آبیاری فضای سبز شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: آنچه امروز به عنوان دغدغه و نگرانی مطرح است، حصول اطمینان از کیفیت پسآب خروجی و دارا بودن حداقل استانداردهای لازم جهت مصارف کشاورزی و فضای سبز است چرا که در غیر این صورت استفاده از آن، مشکلات زیست محیطی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

در  پايان مقرر شد در پاسخ به دغدغه رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر اراک مبني بر اطمینان از اين که میکروب ها، آلودگی ها، مواد شیمیایی و فلزات سنگین موجود در فاضلاب با روش تصفيه فاضلاب با فرايند لجن فعال از بین رفته و مشکلی برای محیط زیست بوجود نخواهد آمد ، امور آب و فاضلاب اراك در اسرع وقت پاسخ سوالات مطرح شده در خصوص کیفیت پسآب خروجي تصفيه خانه را با ارائه مستندات علمی به صورت مکتوب به مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی ارسال نماید.
برچسب ها: آبفا ، آب و فاضلاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: