کد خبر: ۱۹۰۳۸۵
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
0
بررسی منظم هزینه هایی که کسب و کارتان متحمل می شود، یکی از مهم ترین اصول مدیریت مالی است و هنگامی که کارمندان از اختیاراتی خاص در زمینه بودجه و مخارج برخوردار هستند، بیشتر ضرورت می یابد.

پول نیوز، رکسانادانیالی- همه کسب و کار های دنیا برای رقابت، سود دهی و موفقیت تلاش می کنند. همین اهداف هستند که یکی از آن ها را از دیگری متمایز می سازند و باعث جلب نظر مشتری به استفاده از کالا و یا خدمات یک کسب و کار خاص می شوند. اما برای آن که این اهداف فرصت تحقق یابند، نیاز به مدیریت مالی دقیق کاملا احساس می گردد. این مدیریت، وظایف و مسئولیت های زیادی را شامل می شود که در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها پرداخته می شود.

1. آنالیز هزینه ها

بررسی منظم هزینه هایی که کسب و کارتان متحمل می شود، یکی از مهم ترین اصول مدیریت مالی است. این امر به ویژه هنگامی که کارمندان از اختیاراتی خاص در زمینه بودجه و مخارج برخوردار هستند، بیشتر ضرورت می یابد. البته نوع این بررسی و دقتی که به خرج داده می شود عموما وابسته به نوع کسب و کار خواهد بود اما به طور کلی هر مدیری برای موفقیت کسب و کار خود باید قادر به آنالیز اصولی مخارج و هزینه های وارده به کسب و کارش باشد.

2. تجزیه و تحلیل جریان وجوه نقد به صورت ماهیانه

دومین عامل مهم در تمرین مدیریت مالی، بررسی دقیق نوساناتی است که در جریان بودجه و یا در اصل وجوه نقد کسب و کار ایجاد می شوند. این عامل کمک می کند تا تاثیر فاکتور های فصلی بر جریان وجوه نقد را بهتر دریابید و بتوانید با دید بازتری برای کار خود برنامه ریزی کنید. از این رو است که برنامه ریزی برای در اختیار داشتن کسب و کاری رو به رشد آسان تر از گذشته می شود، بودجه بندی در قسمت هایی که به این رشد کمک می کنند نیز، بهتر صورت خواهد گرفت.

3. تجزیه و تحلیل نسبت ها

این فاکتور می تواند سلامت کسب و کار شما نسبت به استانداردهای بازار را مشخص کند. همچنین با در اختیار داشتن این گونه آنالیز ها، شرایط کنونی کسب و کار نیز با شرایط قبل تر خود، به نحو جامع تری مقایسه خواهد شد و در نتیجه اطلاعات به دست آمده نیز غنی تر خواهند بود.

4. مجموع اعتبارات

توسعه اعتبار، ابزاری قوی برای افزایش فروش است. با این که این فاکتور ریسک بالایی نیز می طلبد، کسب و کار باید بتواند سیاست های درستی در مورد منابع تامین اعتبارات و همچنین قسمت هایی که در آن ها سرمایه گذاری می کند، اتخاذ کند.

کسب و کار های زیادی هستند که به رغم مناسب بودن سایر برنامه ریزی های درون و برون کاری خود، به دلیل ضعف در مدیریت مالی دچار شکست شده اند. در نتیجه مدیران یا باید خود را برای آموختن این دانش آماده کنند و یا باید از وجود مشاوران حرفه ای در این زمینه بهره ببرند. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: