May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۰۶۸۰
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
0
پول‌نیوز- بورس تهران امروز همزمان با جابه‌جایی رئیس سازمان بورس شاهد حمایت حقوقی‌های سنتی بازار بود، شاخص کل بورس با ۷۲۴ واحد افزایش به ۷۶ هزار و ۲۲۵ واحد رسید.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز بورس تهران چهارشنبه 6 مرداد ماه 95، با 724 واحد افزایش به رقم 76 هزار و 225 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 85 واحد افزایش عدد 14 هزار و 58 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 660 واحدی عدد 85 هزار و 535 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 624 واحدی عدد 53 هزار و 769 واحد را برای خود ثبت که شاخص بازار دوم با 899 واحد افزایش به عدد 164 هزار و 171 واحد رضایت داد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3 واحدی عدد 799 واحد را برای خود ثبت کرد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 106 واحد، ملی صنایع مس ایران با 72 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 68 واحد افزایش بیشتری تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 11 واحد، ایران ترانسفو با 10 واحد و ماشین‌سازی اراک با 8 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس،‌ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 232 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 914 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 65 هزار و 643 نوبت داد و ستد بود .

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مارگارین، پتروشیمی خارک، کارخانجات قند قزوین، بانک انصار، کابل البرز، بهنوش ایران، تولید گاز لوله، کف، احیا صنایع خراسان، صنایع بسته‌بندی مشهد، عمران و توسعه شاهد، ریل پرداز سیر، پتروشیمی امیرکبیر، بالاست، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و تنها نماد معاملاتی اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در نماد تسه 9305 به دلیل پایان مدت اعتبار متوقف شد.

به گزارش فارس، امروز در نماد پالایش نفت اصفهان 43 میلیون سهم به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان کد به کد شد.

در نماد معاملاتی گسترش صنایع انرژی آذراب اما امروز 16 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

معاملات درون گروهی امروز در نماد ایران ترانسفو نیز امروز به کد به کد شدن اندکی بیش از 10 میلیون سهم به ارزش کمتر از 15 میلیارد تومان انجامید.

در صنایع فولاد آلیاژی یزد، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و پتروشیمی مبین نیز به ترتیب هر یک 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان، 900 میلیون تومان و 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده میان کدهای درون گروهی دست به دست شد.

بر اساس این گزارش امروز همزمان با معارفه رئیس جدید سازمان بورس به هیات مدیره این نهاد خود انتظام بازار سهام شاهد حمایت دسته جمعی حقوقی‌های سنتی بازار برای سبزپوش ماندن شاخص‌های منتخب بورس بود. بازاری که هرچند عمق معاملات سهام آن چنگی به دل نمی‌زند، اما نشان می‌دهد که برای بزرگان بازار سهام این روزها معنای دیگری دارد.

امروز در نماد معاملاتی مخابرات ایران سهامدار عمده در روندی متعادل توانست از طریق بازارگردانی قیمت این سهم شاخص‌ساز را در دامنه نوسان مثبت قیمتی رنج کنند، هرچند که حجم معاملات این سهم اندکی بیش از 6 میلیون سهم رسید.

در تاپیکو نیز امروز بازارگردان سهامدار عمده برای متعادل کردن قیمت این سهم در روندی متعادل تا میانه دامنه نوسان مثبت قیمتی به تکاپو افتاد.

همین وضعیت در «وصندوق» نیز تکرار شد، به طوری که این سهم امروز از طریق بازارگردان سهامدار عمده خود شاهد متعادل شده قیمت سهام در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود.

در گروه خودرویی‌ها اما امروز زامیاد تا صفر تابلو شاهد حمایت حقوقی خود همزمان با تقویت تقاضا در این سهم بود. همچنین در سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز امروز سهامدار عمده متقاضی 77 درصدی این سهم در روند معاملات این شرکت برای هماهنگ شدن قیمت سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود.

حمایت بازارگردان در فولاد مبارکه نیز امروز مانع از ریزش قیمت این سهم از نوسان مثبت شکل گرفته در حول و حوش قیمت پایانی آن شد.

درنهایت در ملی صنایع مس ایران نیز امروز حقوقی‌ها با تقاضای بیش از 64 درصدی در حالی نظاره‌گر روند متعادل معاملات این سهم بودند که قیمت این سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی متعادل شد.

امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که با حمایت حقوقی‌ها به ویژه از سهم‌های شاخص‌ساز و پیشرو توانست شاخص کل 76 هزار واحدی را دوباره تجربه کند. بازاری که این روزها بازیگران حرفه‌ای آن بر روی دارویی‌ها و پالایشی‌ها و برخی تک سهم‌ها همچنان نظر مثبت دارند.
منبع: فارس
برچسب ها: شاخص کل بورس ، قیمت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: