کد خبر: ۱۹۱۰۷۱
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
0
عبداللهی با اشاره به اینکه مصرف سرانه گروه لبنیات در کشور 60 تا 70 کیلوگرم در سال است درحالی که این عدد در کشورهای اروپایی معادل 300 کیلوگرم است، گفت: مصرف شیر و دیگر فرآورده های لبنی جایگاه خود را در سبد غذایی مردم از دست داده است و مردم هزینه زیادی را برای مصرف نوشابه های قندی و فست فودها پرداخت می کنند.
مصرف سرانه شیر در کشور 10 درصد افزایش یافتپول‌نیوز - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از افزایش 10 درصدی مصرف سرانه شیر خبر داد.

خانم عبداللهی با اشاره به اینکه مصرف سرانه گروه لبنیات در کشور 60 تا 70 کیلوگرم در سال است درحالی که این عدد در کشورهای اروپایی معادل 300 کیلوگرم است، افزود: مصرف شیر و دیگر فرآورده های لبنی جایگاه خود را در سبد غذایی مردم از دست داده است و مردم هزینه زیادی را برای مصرف نوشابه های قندی و فست فودها پرداخت می کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه در وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده میزان مصرف سرانه شیر و لبنیات تا پایان امسال 10 درصد افزایش می یابد.

وی گفت: به همین علت سن ابتلا به پوکی استخوان به 30 تا 35 سال رسیده و علاوه بر این بیماری دیابت ، چاقی و اضافه وزن و انواع سرطان ها شیوع پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه در وزارت بهداشت ، درمان افزود: برای ایجاد تعادل غذایی و حفظ سلامت باید مصرف شیر و فرآورده های لبنی در برنامه غذایی گنجانده شود و مردم می توانند با هر بودجه ای و با مدیریت بودجه خویش مواد غذایی سالم را در سبد غذایی بگنجانند و به جای خرید نوشابه ، فست فود ، شیرینی و شکلات ، شیر و لبنیات خریداری و مصرف کنند.

عبداللهی تغییر الگوی فرهنگ تغذیه را از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت و درمان در طرح تحول سلامت دانست و گفت: برنامه آموزش همگانی تغذیه سالم با همکاری رسانه های جمعی و کارشناسان شبکه های بهداشت درمانی در سراسر کشور اجرا می شود.

وی افزود: برنامه ارتقای فرهنگ مصرف شیر با همکاری سازمان بهزیستی برای آموزش مربیان و والدین اجرا می شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه در وزارت بهداشت ، درمان گفت: برنامه شیر در مدرسه از دیگر طرح های توسعه فرهنگ مصرف لبنیات است که در مدارس با توزیع رایگان شیر اجرا می شود.

عبداللهی افزود: از سال گذشته به منظور بهبود وضعیت تغذیه دانش آموزان شیر غنی شده با ویتامین D در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین براساس تفاهم نامه مشترک وزارت بهداشت و درمان با وزارت آموزش و پرورش عرضه انواع شیر کم چرب در بوفه های مدارس اجباری است و در کنار این اقدام برنامه های آموزشی مصرف شیر نیز با همکاری مراقبان بهداشت در طرح سلامت اجرا می شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه در وزارت بهداشت ، درمان از اجرای طرح بسیج افزایش مصرف شیر و لبنیات خبر داد و افزود: این طرح در 6 ماه دوم سال در سراسر کشور با همکاری بسیج ، شهرداری ، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت ، درمان به منظور افزایش مصرف شیر اجرا خواهد شد.

عبداللهی گفت: هم اکنون مصرف سرانه روزانه شیر و لبنیات حدود 190 گرم است در حالی که باید به 250 گرم در روز برسد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده میزان مصرف سرانه شیر و لبنیات تا پایان امسال 10 درصد افزایش می یابد.

برچسب ها: شیر ، مصرف ، سرانه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: