May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۲۵۰
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
0
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که در تابستان حدود سه میلیون و ٢٠٠ هزار متر مکعب آب تولید می‌کنیم اضافه کرد: این روزها هم‌زمان با افزایش مصرف و بالارفتن دما سه میلیون ٤٠٠ هزار متر مکعب آب شرب تولید می‌شود.
مصرف آب تهران به 38/5 متر مکعب بر ثانیه رسیده استپول‌نیوز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مصرف آب استان حدود ٥٤ متر مکعب بر ثانیه است که حدود ٣٨,٥ متر مکعب بر ثانیه آن در تهران مصرف می شود.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، محمد پرورش با اشاره به این‌که قبل تابستان مصرف در شهر تهران حدود ٣٢ متر مکعب بر ثانیه بوده است، افزود: با توجه به افزایش دما مصرف در ٢١ روز اخیر با توجه به این‌که اختلاف دما حدود ١٠ درجه بوده، مصرف نیز افزایش یافته است.

او گفت: مصرف روزانه آب شهر تهران از دو میلیون و ٧٠٠ هزار متر مکعب به سه میلیون و ٤٠٠ هزار متر مکعب رسیده است و  این رقم هم‌زمان با ورود به تابستان و افزایش دما افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که در تابستان حدود سه میلیون و ٢٠٠ هزار متر مکعب آب تولید می‌کنیم اضافه کرد: این روزها هم‌زمان با افزایش مصرف و بالارفتن دما سه میلیون ٤٠٠ هزار متر مکعب آب شرب تولید می‌شود.

پرورش افزود: میزان تولید و مصرف سر به سر است و تصفیه‌خانه های تهران با ظرفیت ٢٦ متر مکعب بر ثانیه با تمام توان در مدار قرار دارد و بقیه آب مورد نیاز از طریق چاه‌های عمیق و با کیفیت تأمین می‌شود.

او تاکید کرد: در تولید، نزدیک خط قرمز هستیم و نگرانیم وقتی مصرف به بیش از حد شبکه برسد ناچاریم افت فشار آب را اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که هنوز امسال افت فشار آب را اعمال نکرده‌ایم گفت: در صورتی که مشترکان در نقطه‌ای از شهر تهران با افت فشار مواجه هستند با شماره فوریت‌های آب ١٢٢ تماس بگیرند تا این مشکل برطرف شود.

او در پاسخ به این پرسش که امسال بارش‌های خوبی داشتیم و منابع آبی خوبی نسبت به سال‌های گذشته داریم، پس چرا باید صرفه‌جویی کنیم؟ گفت: میزان مصرف آب ارتباطی به میزان افزایش بارش ندارد، چون این منابع باید برای نسل‌های آینده نیز بماند و ممکن است در سال آینده بارش مناسبی نداشته باشیم بنابر این باید ذخیره آب مناسب داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران هم‌چنین درباره محدودیت انتقال و توزیع آب در شبکه‌های آب‌رسانی به‌رغم وجود منابع آبی خوب در سال جاری افزود: بنا نیست خطوط انتقال زیادی را برای روزهای محدود سال اجرا کنیم و شبکه های آب‌رسانی کنونی استانداردهای لازم را دارند و حدود ٣٠ درصد افزایش دبی برای روزهای گرم سال در نظر گرفته شده است.

پرورش تاکید کرد: با ١٥ درصد صرفه‌جویی در زمان اوج مصرف، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

او درباره مشترکان پرمصرف نیز گفت: برای این گونه از مشترکان مدیریت مصرف و مدیریت فشار را اعمال خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: از ابتدای سال تاکنون برای یک میلیون و ٢٠٠ هزار مشترک که مصرف آب آن‌ها از ٢٠ متر مکعب بیشتر بوده‌است در قبوض آب آنها اخطاریه صادر کرده‌ایم و برای مشترکانی که بین ٢٠ تا ٣٠ متر مکعب آب در ماه مصرف کردند بیش از ٨٢٠هزار اخطار و برای مشترکانی که ٣٠ تا ٤٠ متر مکعب آب مصرف کردند ١٤٠ هزار اخطاریه و برای مشترکانی که بیش از ٤٠ متر مکعب آب مصرف کردند ٦٠ هزار اخطار در قبوض آن‌ها صادر شده است.

پرورش از همه مشترکانی که بیش از الگوی مصرف آب مصرف می کنند خواست با توجه به افزایش دمای هوا در مصرف آب صرفه جویی کنند تا در هیچ نقطه ای از تهران مشکل آب ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بیش از پنج میلیون و ٤٠٠ هزار مشترک آب در تهران وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: